5 år sen idag

 
Idag är det 5 år sen jag förändrade mitt liv - vid den här tiden var jag påväg upp till sjukan för att läggas in på operationn.
Minns hur nervös jag var men jag ångrar inte en sekund att jag genomgick denna operation.
 
Över halva jag är borta på 5 år och jag hoppas ändå på att kunna gå ner 4-5 kg till då jag pendlar upp och ner i vikt hela tiden men ändå är jag på en stadig vikt.
 
Under dessa 5 åren har jag vart gravid 2 gånger men ändå lyckats gå ner en hel del i vikt vilket känns väldigt bra.
 
Jag mår ju ganska dåligt om vågen visar en massa + men jag vet att jag kan lyckas gå ner dessa kilon igen - bara ge sig fan på det och ta sig ut och gå! :)
Det är någonting jag bestämt mig för att börja med nu - va ute och gå promenader 3 gånger i veckan om inte mer.
 
Jag väntar ju nu på att få en remiss till Nyköpings sjukhus om att få komma dit så dom får kolla mig om dom tycker jag ska få ta bort skinnet på magen vilket jag HOPPAS på!
Mår så sjukt dåligt av detta skinnet som hänger, men jag ska ge mig fan på att det ska bort så enkelt är det! :)
 
Även om jag ser mig som jättestor fortfarande idag så är jag inte det - att gå från 160 kg och ner till 76 kg tycker jag är hur bra som helst - lixom halva jag är borta.
Men det sitter väl i psyket att jag i stort sätt alltid har vart stor så det är väl någonting jag kommer få leva med.
 
Önskar bara att jag kunde få bort vissa saker som jag inte är nöjd med för fem öre på min kropp...
Men det är bara kämpa på! :)
 
Jag är nöjd ändå - gått igenom mycket både positivt och negativt....
 
Förlovat mig
Fått 2 barn
Gift mig och lever lyckligt tillsammans med min underbara man som stöttat mig genom hela denna resan! ♥
 
Kan inte bli bättre! ♥
 
Min resa från dagen jag fick ett JA till gbp operation!
 
Vägning dagen jag opererades och hade gått igeonom nutrilett 1 vecka
 
157,7 kg
 
2 veckor efter OP
 
143,5 kg
 
6 veckor efter OP
 
134,5 kg
 
2 mån & 6 veckor efter OP
 
121,6 kg
 
6 månader efter OP
 
106,7 kg
 
1 års kontrollen
 
91 kg
 
Här emellan vart jag gravid med Liam och gick upp en hel del i vikt (till 112 kg) men lyckades gå ner 24 kg efter förlossningen!!
 
 
2 års kontrollen
 
88 kg
 
Här emellan vart jag gravid med nr 2 - lilla Linus växte i magen! ♥
Även här lyckades jag gå upp en hel del under graviditeten men lyckades även rasa en massa efter förlossningen! :)
 
 
5 års kontrollen
 
77,2 kg
 
 
Jag ska nog va SJUKT nöjd över denna viktresan då man får räkna in 2 graviditeter på 9 månader var! :)
 
Här är ett inlägg med FÖRE & EFTERBILDER som jag skrev ut för ett tag sedan - efterbilderna är dock INTE nya!!!


Kommentarer
Caroline

Såååå sjukt duktig har du varit! Bra kämpat vännen! Kramar!

Svar: Tack så mycket vännen men är ganska långt ifrån riktigt nöjd... men hoppas att jag en dag ska kunna bli nöjd över mig själv och inte skämmas... Kram
stinuzzz.blogg.se

2012-10-24 @ 07:30:00
URL: http://carolinekgmindre.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0