Tisdag - En dag full med KAOS!

 
Det är underbart med trots! ♥ Eller hur! :)
 
Det är precis vad denna dagen har erbjudigt, Liam har vart på sitt allra bästa humör - gap, skrik, mamma är dum och jag vill inte leka med dig... det har man fått höra ända sen vi kom in när vi skulle käka middag.
Han var likadan när vi skulle käka lunch idag - han skulle minsann inte komma och äta och när han väl kom och tallriken inte stod på bordet så vart han vansinnig...
Men efter ett tag lugnade han ner sig själv och tog sin tallrik från bänken, hällde på grönsaker och började äta...
 
Vad som gjort att han helt plötsligt förvandlades till ett monster det har jag ingen aning om, innan va han så lugn och fin, lekte i lekparken med lillebror Linus och stojjade runt.
 
Men helt plötsligt från ingen stans började han skrika, vart ledsen, började vräka ur sig både det ena och det andra.
Stället han satte sig på var i badkaret, där satt han.
Man fick inte prata med honom eller försöka lugna ner honom det gick bara inte utan det blev bara värre...
Sen gjorde ju inte saken bättre att lillebrorsan gick in och härjade i badrummet också!
 
 
Till slut fick jag "nog" och bar upp honom, satte honom i mitt knä och försökte prata - efter en stund lugnade han äntligen ner sig men man fick kämpa för han skulle minsann inte alls sitta i famnen!
 
Älskar verkligen dessa dagar - tur dom inte kommer allt för ofta!
 
Nu ligger iaf. Liam i sin säng och kollar på Dora - snart dags för dom att sussa, en ny heldag på dagis väntar imorgon.
 
Dom fick stanna hemma och va lediga denna Tisdagen då jag inte hade några lektioner på skolan idag (är "ledig" självstudier varje Tisdag) och ingenting att plugga då min första lektion börjar imorgon! *tummen upp*
Så från och med nästa vecka går dom Måndag - Torsdag och är lediga på Fredagar då pappan i hushållet är ledig! ♥
 
Så får vi se vad helgen har att erbjuda - funderar på om vi ska åka in till Leo´s lekland och busa runt en massa - men det återstår som sagt att se hur det blir med den saken.
Kanske mamma/mormor kommer förbi?! :)
 
Jag ska faktiskt ta och natta dessa små huliganer för att gå och lägga mig själv - är en tidig morgon imorgon...
Första lektionerna på skolan - spännande, Vård & omsorgsarbete 1 & Etik och människans livsvillkor står på schemat! :)
Börjar på skolan 8.30 men slutar vid 12 - fast ska försöka få tag i några lärare ang. lärplattformen Fronter som inte funkar riktigt som den ska för mig eller så är det bara jag som fattar noll! haha
Sen har inte alla mina kurser kommit in heller utan bara 1 av 4 kurser!
Fronter är ju det man använder VARJE dag för att se vad som händer, vad man ska plugga, prov, inlämningar, nyheter, massa info och allt sånt där...
 
Hoppas det löser sig!
 
Men nu säger jag Godnatt! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0