Godmorgon!


Så var det Tisdag ocg vädret ser riktigt lovande ut.
Strålande sol och redan ganska varmt ute - det gillar vi! :)

Idag blir det att traska ner på stan för att hämta ut barnens kläder till bröllopet och även in på systemet för att hämta ut beställningen som jag gjorde! :)
Sen blir det nog en utedag med mina underbara barn! ♥

Jag har legat och grubblat en hel del ang träning m.m och nu har jag kommit fram till att jag kommer överlåta mitt träningskort på Balanze till någon annan som vill ha det - om det nu är någon som vill ta över det vill säga.
Känner att jag ändå inte tränar sådär jättemycket och känns grymt onödigt at lägga ut dom pengarna som det kostar.
Räknar man ut vad det kostar per år så tränar jag absolut inte för den summan så nä nu är det bestämt och jag hoppas någon vill ta över kortet.

Jag kommer köra en jäkla massa promenader och jag har en hel del träningsredskap här hemma som jag kan köra så det är ju bara träna med dom sakerna! :)

Sen har vi även pratat om att skaffa hund - det är jag som vill det! ^^
Men Thomas har gått med på det ändå, tror innerst inne att han vill ha en ny hund!
Trodde aldrig att han skulle gå med på att skaffa en till hund! ^^

Fast först och främst så ska mitt träningskort bort, bröllopet ska va klart och vi ska leta efter en BRA uppfödare och verkligen kolla upp.
Då vi råkade ut för skit när vi hade vår förra hund så vill jag inte råka ut för samma sak igen.
Tråkigt då tidigare ägare har misskött en hund så illa så uppfödare tar tillbaks dom.

Och hunden ska enbart ha vart hos uppfödare och inte hos någon annan sen ska den ju va en valp som vi tar så den blir mycket van vid barn osv.
Längtar nå grymt efter en hund - jag är ju en riktig hundmänniska, uppväxt med en massa hundar och alltid haft hund i mitt liv.

Sen är det ju detta med vilken ras man ska ha - ska vi satsa på en blandning eller en renrasig...
Finns ju så otrligt mycket att välja på men enligt mig själv vill jag ha en renrasig schäfer hane! :)
Det är mycket jobb med just stora hundar - dom kräver en hel del men det är ju sånt man får ta om man väljer att skaffa sig en hund!
Har alltid älskat schfärhundar, och saknar våra fina schäfrar vi har haft under min uppväxt.

Så man är ganska naken utan hund! ^^

Men vi får se när det blir av - det ska som sagt kännas rätt också och saker och ting ska bli avklarat först! :)

Någon som jublade när vi tittade på hundar var Liam - han är ju såååå tokig i hundar och ska gå fram och klappa & mysa med varenda hund han ser.

Det kommer bli bra!
Längtar nå grymt efter en hund - och saknar Mira som f*n men hoppas hon har det bra där hon är nu!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0