Mysig Dag! ♥


Så skönt att ha min lilla fisgris hemma igen! ♥
Det är lite tomt här hemma när han är på dagis men måste erkänna att det är väldigt skönt, man hinner med så mycket under den tiden han är där! :)
Och han trivs som fisken i vattnet, vilket också är väldigt skönt!
Han är aldrig ledsen när man lämnar honom utan tvärtom, han vinkar glatt och springer in till dom andra barnen på en gång! :)
När man hämtar honom så början han spela allan och visar vad han gjort och är allmänt busig, sen går han till fröknarna och vinkar hej då! :)
Så det är såååå skönt att det går bra!

Själv skulle jag städa och dona idag, men har typ inte gjort ett skit... har bara inte orkat! :)
Älsk har plockat och donat lite med Liam´s leksaker (som han dragit fram nu igen) och diskat...
Han är duktig han min stora kärlek! ♥
Ska däremot tvätta upp en maskin med tvätt...

När Liam och jag kom hem från dagis så fick han lite frukt sen har vi lekt både med duplo & tågbanan inne i hans rum och nu har han slitit ut hela backen med klossar i vardagsrummet och sitter där och bygger torn! :)
Så skönt att han roar sig själv också och inte enbart vill att man ska sitta brevid hela tiden! :)

Håller just nu på och fixar iordning middagen som idag blir stuvade makaroner & korv...
Mmm... var ett tag sen vi åt stuvade makaroner så det ska bli riktigt gott! :)

Sen blir det nog bara mys för mig och lillfisen resten av dagen! ♥
Blir nog både bad, kolla film och bara ha det mysigt tillsammans innan det är dags för sängen!

Vädret är ju så tråkigt idag, har både öst ner snö som iofs. inte är kvar längre... vilket är väldigt skönt!
Men sen övergick det till regn och det gör ju ingenting! :)
Hoppas på mycket bättre väder imorgon så vi kan vara ute den mesta delen av dagen och bara ha det bra!

Sen håller jag även på och fixar en massa musik i Spotify som just nu överförs till min iPhone, vilket tar låååång tid eftersom det är sååå mycket musik som jag har där! :)
Men man får passa på när man har Spotify premium gratis, sen ska ja inte ha det kvar men musiken som jag tagit ner m.m får jag ju behålla...
Det är ju bra det! HaHa
Så nu är det bara köra på och fixa så mycket musik som möjligt! :)
Bäst av allt
är att det jag har på Spotify i datorn kommer ju ner till min iPhone så jag har musiken med mig precis vart jag än går! :)


Från det ena till det andra, Liam är så hinla charmig & gooo...
Han har verkligen avskytt att sitta på pottan!
Men igår så kom han ut till oss i köket utan blöja (den hade han tagit av sig, vilket han har gjort bra länge nu) och med pottan i högst hugg och ställde ner den vid oss och satte sig på den! :)
Att så himla lite kan charma så mycket!
Man ska ju absolut inte tvinga barnen att sitta på pottan om dom inte vill, det kommer ju i deras takt och nu börjar det för Liam att han vill sitta på den...
Men dock så kissar el. bajsar han inte på den, men det kommer väl det också! :)
Det får ta den tiden det tar helt enkelt... man kan ABSOLUT INTE stressa fram saker!!!
Utan låt barn få va barn! ♥ 

Nu ska jag sätta fart med maten så den blir klar någon gång, även byta stinkblöjja känner jag! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0