Detta med amning...


Linus verkar inte alls bli mätt av att amma på dagtid, det ska ammas och snuttas hela tiden!
Visst bröstet är ju både mat, tröst, närhet, trygghet och sådana saker... men ändå!
Han kan hålla på hur länge som helst, så idag testade jag faktiskt ge honom 60 ml ersättning och det slurkade han i sig och vart hur nöjd som helst!
Se hur länge han är nöjd nu, däremot tycker jag att det är så skönt att amma honom innan vi går och lägger oss sen när han vaknar på natten och vill ha mat!
Så jag vill ju gärna fortsätta att amma honom, men på dagtid funderar jag på om vi ska börja ge honom ersättning + amma.

Vi får se om han vart nöjd av ersättningen eller inte, annars kan jag lika gärna fortsätta att amma honom på heltid! :)
Jag är väldigt glad att amningen funkade denna gången och att har fått i sig en massa bröstmjölk!

Det är ju så skönt, man har ju maten med sig hela tiden!
Fast jag är ju van med ersättning då Liam enbart är uppfödd på det, va någon gång jag ammade honom när han väl tog bröstet!

Linus däremot tog bröstet på en gång, han tar både bröstet, flaska och napp så det är rätt skönt!
Fast flaska har han inte fått så mycket!


Aja, det återstår att se hur vi gör... älsk & jag har ju pratat lite och båda tycker att vi ska köra amning och sen flaska eftersom Linus inte verkar va nöjd med enbart bröstet!

Tycker dock det är konstigt att han sover så gott och bra på nätterna då han bara får bröstmjölk!
Linus vaknar 1 gång på natten och vill ha mat och ibland har det hänt att han vaknat 2 gånger och då är det oftast kl. 01 och 05!
Annars är det alltid vid 5 tiden på morgonen han vaknar och vill ha mat, så man får ju ändå sova ganska mycket! :)
Det tackar jag mina underbara barn för! ♥


Vi får som sagt se hur vi gör med amningen!

Ska även ta och prata med våran BVC sköterska som kommer hem till oss på Tisdag och skriver in Linus hos dom!
Tråkigt nog är det SISTA gången som vi träffar henne, sen går hon i pension! :(
Men som tur är så får vi en ny underbar BVC sköterska som vi redan träffat några gånger! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0