Godmorgon!


VI HAR SNÖ, men det lär ju inte få ligga kvar så länge då det regnar lite granna nu! :(
Sån tråkig vinter så det finns inte, vill ju att det ska va en massa snö så vi kan va ute och bygga snögubbe, göra snöänglar och ha skoj men instället blir det bara en massa blask, blött och äckligt!
USCH!!!!

Hoppas verkligen att det ska komma snö och bli lite minusgrader!

Julkänslan finns ju absolut inte när man har plussgrader 1 vecka innan jul och det är snöblask på backen och regnar.

Så synd om alla barnen som verkligen ser fram emot att va ute och åka pulka i backarna, skridskor m.m
Så är det sånt här skitväder.


Idag ska hjärtat mitt jobba, men skönt att han börjar kl 13 och slutar 22! :)
Sen jobbar han bara Måndag, Tisdag & Onsdag för att sen ha lite julledigt, blir ju inte lång julledighet för hans del i år utan vi åker ner till mamma/mormor & pappa/morfar och firar jul den 22.a och åker hem igen den 25.e då han ska jobba igen den 26.e!
Ska bli skönt att bara komma bort!

Har även planerat in en dejt med Linn & Noe den 22.a! ♥
Liam går och tjatar efter Noe hela tiden.

Frågade om vi skulle åka ner till mormor, nääää Noe säger han då!
Sötnöten! :)
Han tycker verkligen oom gokillen Noe!

Nä, det ska faktiskt bli rikigt skönt att komma bort några dagar och slippa allt här hemma! :)


Igårkväll vid 23.tiden fick jag en riktigt KLUMP i magen.
När jag kollade ut mot dagiset som precis ligger bakom oss så ser jag en stor polisbuss + en vanlig polisbil.
Dom går runt inne på dagiset och kollar/lyser en massa och när jag öppnar balkongen så hör jag hur dom slår in förrådet på baksidan av dagiset.
Men så tänkte jag inte mer på det utan satte mig i soffan, men Thomas kollade.

Rätt vad det är så säger Thomas, det är ju för fan barn som är inlåsta....
Jag blir helt chockad: Va fan säger du barn som är inlåsta?!?!?

Men det visade sig att det var någonting annat, dom stod vid polisbilarna och hade vänt en cyckel upp och ner men när jag tittade noga jag också så såg det precis ut som det var 2 små barn som stod där och höll varandra i händerna.

Men så iaf. så släpper dom ut polishund och går runt, sen kommer det mer folk till polisen.
Varav en som bor uppe vi oss går genom skogen med sin hund + en cykel och överlämnar cykeln till polisen!

Så vad dett handlar om har jag ingen aning om, men är väl antadligen om stöld/inbrott eller nå.

När polisen har åkt så titta jag ut igen och då ser jag flera ungdomar som helt plöstsligt står inne på dagis.
Är det dom polisen sökt efter eller vad?

Det börjar hända mer och mer saker i denna lilla hålan, och det är JÄMT ungdomar inne på dagis dom kör som idioter med mopederna där inne, förstör en massa, dricker m.m.
Vi har ringt till polisen ang. detta (och vi är inte ensamma om att ha ringt) men tror ni polisen kommer när man ringer!?!? NEJ!
Utan dom åker upp hit när ungdomarna inte är där inne... SMART!

Jag har själv hittat en kniv inne på dagis i somras när jag var där med Linus, Anki & Liam så han fick leka av sig lite.

Jag säger då det... dagens samhälle blir ju inte bättre precis!


Nogklagat, nu ska jag mysa med mina 3 underbara killar som precis har gått upp innan vi ska fixa ordning lite frulle! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0