6 mån kontroll - hälsokontroll


Har vi vart på idag, och det gick lika bra som vanligt!
Våran lillebror växer på sig bra och har en jättefin kurva som han följer galant!

Fick också en massa beröm då Linus var så duktig! :)
Vänder sig ju om, sitter själv på golvet ganska långa stunder och leker med leksaker, bollar saker mellan händerna, skrattar en massa & ger svarsljud, tittar efter leksaker och tittar sig runtomkring!

Våran älskade lillebror, tänk om man kunde stanna tiden en kort stund! :)


♥ Födelsevikt & längd: 2750 g & 47 cm
Huvudomf. 32

♥ 5 månader 11.11.17
7330 g & 64 cm
Huvudomf. 40,7

♥ 6 månader 11.12.15
7745 g & 64,5 cm
Huvudomf. 41,5



Både läkaren & Emma tyckte det var kanon att han börjat äta den maten vi äter! :)
Linus är inte alls förtjust i burkmaten så nu blir det bara hemmagjord mat & den maten vi äter för hans del!

Så idag ska vi göra korvstroganoff & ris! :)
Så länge Linus mår bra och vill äta så är det hur bra som helst och hemmagjord mat är det ju alltid bättre smak på! :)
Sen salt använder jag ju ändå aldrig så inga problem med det utan vill jag ha salt eller så på min mat så kan man alltid ta det efteråt!
Men som sagt, salt är någonting som jag i stort sätt aldrig använder i matlagning!
Lök var inte heller nå problem, de var jag tvungen att fråga om men det gick kanon att ha i det i stroganoffen sen kan han ju bli lite gasig i magen men så länge han inte visar nå tecken på allergi osv. så är det bara köra på! :)


Båda mina kottar somnade påvägen hem så Liam ligger kvar nere i vagnen (ska bära upp honom) och Linus ligger i sin säng och sussar gott! :)

Själv ska jag faktiskt ta och förbereda maten lite granna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0