Kyckling gryta med ris!

Detta är första gången jag gör kyckling gryta själv och jag vart riktigt nöjd!
Blir många fler gånger som jag gör denna grytan! :)
Riktigt smaskens!

Hittade ett receptnätet för länge sedan som jag har gjort om lite, var en del saker i just den grytan som jag inte alls gillar så har bytt ut en massa! :)
Som jag sagt förut så går jag aldrig efter vad som står i recepten utan gör på mitt egna lilla vis!
Och oftast så blir det ett väldigt lyckat resultat! :)

Kyckling gryta med ris:

♥ 750 g kyckling
♥ 200 g champinjoner
♥ 2 msk smör
♥ 3 msk vetemjöl
♥ 3 dl vatten
♥ 1 dl grädde
♥ 1 hönsbuljong tärning
♥ 1 röd paprika
♥ 1 grön paprika
♥ Ananas i skivor

♥ Så mycket curry som man sjävlv vill ha i!


1. Skär kycklingen i bitar. Sköj champinjonerna noga, skiva och fräs dom sedan i en gryta med rikligt med smör.
2. Strö mjölet över svampen, späd med vatten och grädde under omrörning.
3. Häll i den mängden curry du vill ha! (man behöver inte ha curry i om man inte vill)
4. Bryn kycklingen lite granna!
5. Hacka sedan paprikorna i små tärningar, skär ananasen i bitar.
6. Häll i paprikan, ananasen och kycklingen i grytan!
7. Smaka av salt & peppar!

Serveras med ris och grönsaker!

Smaklig måltid! :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0