Onsdag

 
En dag som jag tror hela familjen har längtat till (iaf. jag & mannen) - dagen som det var bokat att mattläggarna skulle komma hit och börja med vårt kök men så vart ju tyvärr inte fallet vilket suger nå enormt!
Det kommer ta tid att fixa klart köket för mattläggarna, det ska spacklas golv, slipas, på med flytspackel, torkas, på med matta och allt sånt där...
 
Känns som detta köket ALDRIG kommer att bli klar någon gång!!!
 
Men mannen fick ett telefonsamtal från mattläggaren när han va på jobbet och han sa att vi får se om vi kan börja NÄSTA vecka... KANSKE!!!
 
Kanske är ta me fan det ända ordet vi hör från dessa personer just nu - jag ger inte ett jota till dessa idioter!!!
 
Nu har vi levt såhär i 2 månader och INGEN verkar ta detta på allvar utan tycker att det är helt ok att bo i detta skiten, instängda barn i vardagsrum & deras rum... inte undra på att man aldrig vill va inne!!!
 
Efter mattläggarna är klara så ska tapetserare/målare komma hit och hur lång tid ska de ta????
Och efter målare/tapetserare så kommer snickarna som ska snickra ihop allt + förrådet och hur lång tid kommer det att ta?!?!?!?
 
Jag tror garanterat 2 månader till och då komer jag fan dra här ifrån... ingenting händer!!!
 
Säger det - önskar inte ens min värsta fiende att få vattenskada i sitt hus/lägenhet eller va dom nu bor i...
Det är rena helvetet!!!
 
OK om vi inte hade haft barn - men nu med 2 ungar, det är inte kul!
 
Men som sagt bara gilla läget... bott såhär i 2 månader så kan lika gärna bo sähär i några månader till...
ELLER INTE - Nu får dom fane mej sätta fart!!!!
 
Jag hoppas på en RIKTIGT BRA kompensation för detta helvetet!!!
Både med hyran & elen - elen drog iväg som fan när vi hade fläkt här hemma... så denna månaden blir INTE rolig, men det är pengar som VI måste ligga ute med tills att köket är klart!
Först då kommer dom räkna ut vad vi ska få i kompensation - helt jäkla sjukt!
Tur hyresgästföreningen är på vår sida och även dom kommer räkna ut vilken kompensation vi ska få så vi får RÄTT!!! :)
 

 
Barnen somnade väldigt tidigt idag, vid 19 tiden va det tyst här hemma - trötta efter en dag på förskolan!
 
Själv sitter jag ute i köket på en matta på betonggolvet med kaffe på ena sidan och sötis Diezel på den andra sidan!
 
Blir nog en tidig kväll för mig också då det är upp tidigt och iväg med båda barnen till förskolan sen kommer DHL mellan 10-12 och levererar nya delar till våran soffa som det va nå vajsing med, eller om vi nu får en helt ny!
Eller ny får vi ju bara kuddarna som vi kommer att ha kvar!
 
Sista dagen mannen jobbar imorgon - ska bli så skönt med helg, sen är det inte långt kvar tills jag sitter på tåget till Nyköping för att ha en dejt med överläkaren ang. bukoperation!
Är grymt nervös - men hoppas som sagt på positiva svar! :)
 
Ska ta och dricka upp kaffet och diska upp lilla disken som är - sen blir det nog sängen & film för min del!
 
Najt najt! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0