Kväller på er!

 
Barnen sover sen en liten stund tillbaks och jag har själv bytt om och gått och lagt mig i våran säng med den bärbara datorn & film! :)
 
Denna dagen har vart riktigt bra om man jämför med gårdagen.
 
Har vart ute med både Diezel & Ozzy (grannens Border Collie) i skogen så dom har fått leka av sig några gånger.
Känns så skönt att ha vågat släppa taget och ha Diezel lös så han får gå runt lite själv.
 
Har ju vart med om en MYCKET tragisk sak som fortfarande sitter kvar i mitt huvud, minns den dagen så väl.
Jag har bara velat glömma den men det går inte.
En dag då våran älskade schäfer Rinto vart överkörd av en bil, det är flera år sedan (2006) men det sitter fortfarande som ett spår i huvudet och därför jag har svårt att kunna släppa en hund lös, spelar ingen roll hur lydig hunden är!
Även om Rinto va på ett inhägnat område så tog han sig ut genom ett hål han hittade då han jagade en hare, sen kom smällen... går inte att beskriva hur hemskt det är att förlora ett djur på de sättet.
Tårarna som rann ville aldrig ta slut - älskade Rinto! ♥
 
Men nu äntligen har jag börjat våga lite granna sen får man se när Diezel växer upp, just nu går han efter mig precis vart jag än går! :)
 
 
Det har kommit en MASSA snö här och det är så fint & ljust ute igen - vintern är en riktigt fin tid men våren är mer än gärna välkommen snart! :)
Fast man ska ju inte klaga, både barnen & Diezel älskar snön! :)
 
 
Nu ikväll har jag & barnen byggt med duplo, mega blocks,  läst traktorbok, badat & myst en massa och efter barnen somnade har jag hinkat kaffe och suttit på vårt älskade betonggolv med Diezel och bara funderat hit och dit på saker.
Saknar ett kök att sitta i vid bordet och bara koppla av.
 
Innan Diezel kom till oss (bara sett bilder m.m på honom) så fastnade jag för en sak - kollar man på hans huvud så ser det ut som ett hjärta! :)
Det va det första jag la märke till på honom, hunden vi ville ha hade gått på en gång - va en hund som hade längre päls och det vara bara 1 av de 6 valparna som hade det - men Diezel kan även han få lite längre päls när han växer upp! :)
Ozzy va precis likadan som Diezel när han va liten och han har riktigt fin päls nu! :)
 
Imorgon är det upp tidigt och iväg till förskolan med kidzen - snart är det helg igen! Lovely! ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0