Tjilevippen!


Då var det Onsdag & Sveriges Nationaldag idag! :)

Inte hänt nå värst mycket här hemma dom senaste dagarna - igår ägnade jag i stort sätt en hel barnfri dag hos Naomi och glodde på när hon målade om sitt vardagsrum, vart en hel del snack & skratt också! :)
Va faktiskt riktigt skönt att bara få komma iväg själv för en gångs skull - man får ju passa på när älsklingen är hemma & ledig! :)

När jag väl kom hem från Naomi så beställde vi pizza & barnen sov gott - men vart inte så mycket pizzaätande då jag vart proppmätt & illamående efter 2 tuggor så pizzan fick ätas idag istället och gör inte mig någonting då jag hellre äter en kall pizza! :)

Annars idag har jag målat om vårat kök - vart kanonbra och jag vart supernöjd, satt upp hyllorna igen + en tavla!
Ska hitta nå fina väggtexter också, men vet ju inte riktigt hur jag ska ha det på väggen där vi har köksbordet - vill ju inte ha en massa tavlor där då det är så grymt trångt, man lär ju slå i dom ett antal gånger om dom ska sitta på den väggen.
Däremot ett eller flera fina väggtexter skulle inte sitta helt fel.
Det lär ju komma upp några småramar med bilder på familjen, bröllopet osv. ändå på den väggen!

Medan jag målade köket imorse så tog älsklingen båda barnen och gick ner till fåren! :)
Liam skutta av lycka som vanligt! ^^

Sen har jag bara städat, kastat en hel del grovsopor (mer lär det bli) - nu åker ALLT som bara ligger och ALDRIG används!
Är så less på att se skiten! ;)
Så jäkla onödigt att ha en massa saker som bara ligger och samlar damm - då man ändå aldrig använder det så va ska man då med det till?!
Jag har alltid vart en person som INTE vill kasta saker - men det har tydligen ändrats nu! :)
Och tur är väl det kanske! :)

Nu har jag en maskin igång som jag väntar på att ska bli klar - båda barnen ligger i sina sängar sen ett tag tillbaks och sover och när maskinen med tvätt är klar & hängd så ska jag nog droppa av också!

Älsklingen har ju börjat jobba sina nya tider så han är ju inte hemma förns strax efter 03 på nätterna och börjar kl 18!
Gillar dessa tider MYCKET bättre än dom han hade innan - han får mycket mer tid med barnen på dagarna! ♥
Även om han sover på mornarna så gör det mycket!
Han går ändå upp vid 10 snåret så är ju ingen större fara - sen om han skulle sova lite mer så spelar det ingen roll! :)

Så det är jag & barnen som har MYS på mornarna nu för tiden! :)

Nä - ta och hitta på nå så man får tiden att gå lite fortare!

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0