Skiiiiiitväder!

 
Blåser halv orkan ute och regnet bara öser ner - översvämmning i både rabatten och ute på vägarna...
Så less på detta väder nu - men det är ju typiskt svensk sommar, hopas dock att solen ska ta och titta fram snart och att regnet kan hålla sig borta i några veckor! :)
Önska kan man ju ALLTID få göra!
 
Jag har precis kommit hem från stan då jag åkte ner till guldfynd för att kolla mina ringar om dom skulle behöva fixas till eller nå då mina fingrar var hur svullna som helst imorse.
Men hon tyckte absolut INTE att jag skulle förstora dom utan skulle det nu va så att dom skulle svullna upp på just våran dag eller om det skulle va extremt varmt ute så skulle jag smörja in fingret lite granna innan med handkräm eller nå liknande.
Skulle jag nu ha förstorat ringen så skulle den va förstor för mig så jag troligen skulle tappa den när sommaren var slut så det var bara onödigt.
Vigselringen skulle dom va tvugna att såga upp pga. diamanterna så det kändes inte lockande precis.
Så vi kom fram till att skulle jag nu vilja förstora en ring lite så skulle jag vänta tills efter bröllopet/sommaren och då skulle det bara va förlovningsringen som ökas lite - extremt lite annars blir den förstor.
Sen vigselringen ska ha kvar samma då kan man byta ringarna så vigselringen är längst in när det är varmt och sen byta så vigselringen sitter där den ska när det är kallt så den stoppar upp förlovningsringen...
 
Ja det blir nog bra ändå! :)
Tror inte jag kommer öka någon ring så, emn va skönt att kunna fråga och visa ändå hur det va.
Men ringen gick på hur lätt som helst och likaså av hur lätt som helst när jag väl va där nere! :)
 
 
Nähepp, om man skulle göra sig redo för att hämta hem min stora vilde från dagis - på med regnkläderna och cykla iväg! :)
 
Tjilevippen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0