Förlossningen - 1 år sen



Idag är det 1 år sen som jag åkte in på ställningstagande på förlossningen, men jag kom aldrig där ifrån utan vart inlagd på förlossningen på en gång.
Jag hade inget fostervatten över huvud taget så dom ville sätta igång mig redan på kvällen - dock var det inga förlossningsrum lediga och det kom in akutfall en efter en så jag fick glatt ligga på mitt rum och vänta.
Så där fick man ligg övervakad hela tiden - men så skulle jag bli igångsatt den 15.e men det gick inte heller det fortsatte bara komma in akutfall en efter en! BABYBOOOOM!
Men den 16.e så var jag PRIO 1 - då var dom tvugna att ha igång mig! :)
Och min efterlängtade son Linus föddes! ♥

Jag minns denna dagen för 1 år sen så väl - Thomas sa hela tiden: Vi tar med oss väskan in ifall du skulle bli kvar, vi har ju blivit varnade för att det kan ske.
Men näää de blir vi inte vi får åka hem sa jag!
Fast Thomas var så klever så han tog med sig väskan ändå! :)

Anki & Stefan skjutsade in oss till sjukan, även Liam var med.
När ställningstagandet var över och jag hade fått beskedet att jag INTE fick åka hem så kom det en stor klump i magen på mig!
Jag var tvungen och gå ut och pussa sönder min fina prins Liam och jag saknade honom nå grymt mycket - fick tårar i ögonen när vi hade sagt hej då!
Sen låg jag där inne med Thomas och bara längtade efter Liam men vi försökte göra allt för att inte tänka så mycket på honom då vi visste att han hade det så bra tillsammans med Anki & Stefan! :)
Dom var ute på landet hos hennes bror som har MASSA olika djur och det älskade Liam!

Nä denna dagen minns jag precis vad jag gjorde och vad som hände!

Tänka sig att Linus blir 1 år på Lördag - helt sjukt vad detta år har gått fort, men hänt så himla mycket med hans utveckling och har vart riktigt skoj att följa! :)
Han gör precis allt som sin storebror gör!


Idag är det inte bara 1 år sen som jag vart inlagd på förlossningen för övervakning utan IDAG är det också exakt 1 månad kvar till vårt bröllop! ♥
Lääängtar som en tok - men börjar dock bli lite pirrig! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0