Städardag!


Har haft fullt upp här hemma med att städa hela morgonen, men nu börjar det ta form och det är väl skönt de! :)
Man får passa på så länge mannen i huset var hemma, nu har han dock åkt och jobbat men har ändå hunnit med en hel del men finns lite kvar att göra.

Jag har rensat förrådet, kastat lite saker och fått i ordning där nere, frostat av frysen så nu är den fin igen sen tog jag och rengjorde kylen lite också. :)

Ska ta och lägga/hänga in alla ren tvätt, dammsuga & svabba golven och plocka lite granna här hemma.

Var ju bara meningen att jag egentligen skulle ta och fixa ordning förrådet idag då det såg ut som HEJ KOM OCH HJÄLP MIG där nere...
Visst det vart inte sådär jättestor plats där nere än vad det var innan men nu står ju sakerna där dom ska sen kommer det försvinna en barnvagn där nere, eller det kommer ju hem en ny så platsen blir ju inte ändå.
Det finns nog en hel del som kan tas bort och kastas eller säljas där nere, men är mycket sommarleksaker som är stora och inte går att vika ihop och så... mest det som tar all plats där nere! :)
Men "snart" är sommaren här och då kan vi ta upp det på balkongen igen och även ha ut på framsidan! :)


Mina små kottar ligger och sussar (lär väl vakna alldeles strax) och när dom väl vaknar blir det lite fruktmys för att sen klä på oss och gå ut en sväng hade jag tänkt (om nu Liam vill det).
Båda barnen är snoriga och Liam är inte alls pigg av sig så vi får väl se!
Det är ju den årstiden nu också, sen får vi väl se om det blir dagis för han imorgon...
Så länge han inte är febrig och orkar med dagis så får han gå!

Ska nog ta ett ryck och fixa lite här hemma innan sötnötterna vaknar! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0