Läkaren med Linus!


Och det var ju absolut inte bra med honom, hon lyssnade på lungorna och hörde en massa blåsljud (el va hon nu sa).
Vart även att hon ringda till Eskilstuna sjukhus och hörde med dom hur vi skulle göra, men eftersom Linus ändå var så pigg så skulle vi avvakta men skulle det bli sämre så var det sjukan som gällde.

Vi fick även ta RS virus prov för att sen sätta oss i väntrummet igen för att vänta på provsvaren.
När läkaren väl kom igen så fick vi gå in i ett annat rum där hon berättade provsvaret sen vad som skulle hända nu.
Provsvaren visade att han inte hade RS viruset men hon ville att vi skulle inhalera ventolin för att se om det skulle hjälpa.
2 gånger fick Linus inhalera ventolinet med 15 minuters mellanrum, efter 1.a inhaltationen så lät det garanterat mycket bättre men var fortfarande lite ljud kvar.

Vi ska nu ge Linus både Mollipect & Bricanyl så får vi se om det ska bli bättre och blir det inte det så blir det att ringa sjukan och åka in dit.
Men jag hoppas verkligen att vi ska slippa det.

Är så glad att vi fått i honom vätska nu sen vi kom hem för innan har han inte vela ha någonting!

Jag känner mig så maktlös när Linus mår som han gör och jag hoppas verkligen att han ska bli bättre snart och kunna sova.

Älskade hjärta! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0