Haft lite bloggtorka


Och fullt upp kan man också säga så bloggen har kommit efter allt annat, vilket ändå känns rätt okej då jag endast har bloggen för min egen skull och ingen annans! :)
Så har ju definitivt ingen TVÅNG att behöva blogga var och varannan dag!


Men det har iaf. hänt en hel del i helgen och det är så skönt att ha fått saker och ting gjort.

I Fredags var det träning med min nya PT vilket har resulterat i VÄRLDENS FETASTE TRÄNINGSVÄRK och det sitter fortfarande i! ;(
En grym smärta i hela armarna och axlarna så man får pina sig att lyfta upp Linus då och då men det går det med!
Man vet iaf. att man har gjort någonting NYTTIGT! ;)

Efter träningen så vart det att gå runt på stan med ANki för att kika runt lite inför bröllopet och vi hittade faktiskt en hel del som fick följa med hem och även kollat ut brudbukett som jag nu ska in i Juni för att få se hur vi ska bygga ihop den.
Var även in och kollade ringar med henne och pratade med tjejen i affären ang. våra förlovningsringar som INTE går att varken förminska eller förstora om dom inte görs om helt och hållet från grunden.

Sen gjorde vi inte så mycket mer just på Fredagen, tog det lungt hemma med familjen!

Igår (Lördags) så drog Thomas och jag ner på stan för att byta ut våra förlovningsringar mot nya och vi bestämde oss för att köra på silver och sen gravera våra namn på utsidan och datumen inuti, vi fick se ett exempel på ett par som hade gjort så med sina ringar och det var rätt fränt! :)
Dock kostar det ju mer men vi körde på det då vi ändå TJÄNADE på det än att förminska & förstora våra ringar vi har! :)
Fick även en väldigt fin rabatt, så var positivt!

På eftermiddagen så åkte jag, ANki & Stefan in till E-tuna och shoppade lit granna! ;)

Vi kollade även ut en vigselring till mig, vill ju ha en enkel fast med nå mönster på och den ska passa ihop med förlovningsringen, men då vi valde helt släta förlovningsringar så passar ju i stort sätt vilken vigselring som helst! ;)
Så den ska vi väl köpa någon gång också!

DET ÄR EN HEL DEL KVAR TILL BRÖLLOPET!
Man tror inte det ska va så mycket när man har ett litet & enkelt bröllop men fan det är MYCKET att planera ändå!

Även om vi nu inte ska ha någon fest efter utan bara äta gott och ha det bra så är det ju ändå att man vill ha det lite fint i lokalen men inget speciellt tema precis!
Det kommer ju självklart finnas både öl & vin för den som vill ha det, men blir ju ingen supafest utan jag tycker att barnen ska även kunna va med efter vigseln.
SKILLNAD hade vart om vi nu inte hade haft barn då skulle jag absolu ha världens fest efter! ;)

Det var ju bara tänkt att Thomas & jag skulle gifta oss borgeligt från bröjan med endast 2 vittnen men min mamma tyckte vi skulle äta och så efter så det vart ett kyrkbröllop! ;)
Jag vill ju även känna mig fin för en gångs skull så ett kyrkbröllop med LITE folk (endast dom närmsta) och en fin klänning vart resultatet!


Men som sagt, måste hitta en frissa så jag kan boka in en tid den 14.e JUli så hon får fixa mitt hår, sminkningen kan jag göra själv, det ska köpas kläder till Thomas & barnen, köpa lite dekorationer till lokalen m.m
Huuualigen, tur Thomas har 1 veckas semester i Mars så vi kan planera en massa även åka iväg för att handla hem lite dekorationer så det finns här hemma klart!
Vill inte stressa med en massa saker även om bröllopet är i Juli så är det jäkligt skönt att ha allt gjort så tidigt som möjligt!


Det är så mycket tankar... och MYCKET att göra, känns som tiden bara drar iväg!

Imorgon ska vi iaf. ta alla måtten som dom behöver för att börja sy min brudklänning! ♥
Längtar tills jag kan testa klänningen och se hur den ser ut på mig, men tar ju ett antal veckor att få hem den!

Näpp, nu blir det att inta soffan med mina onda värkande kropp och slöglo på psykopaterna i BB! ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0