Dags att baka igen!


Mina rågsiktskakor går åt här hemma så det är dags att baka en sats till! :)
Mycket godare blir det också än att köpa bröd och billigare för den delen med!
Hemlagat bröd är bäst, så enkelt är det!

Så nu har jag bestämt mig för att baka bröd 1 gång i veckan här hemma!
Det finns ju så otroligt mycket recept med nyttigt bröd, så jag ska ta och fixa några recept och baka lite olika bröd då och då! :)
Men just rågsiktskaka gillar jag att baka då det är gott, går rätt snabbt och är enkelt, nyttigare än bröd med vanligt mjöl och ett STORT PLUS är att hela familjen gillart! :)

Degen står på 1.a jäsningen så snart ska den bakas ut för att få jäsa en gång till innan det är dags för brödet att gräddas! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0