Ett klämt finger!

 
Som sagt har ju Liam klämt sitt finger i balkongdörren idag...
 
Mitt i mitt målande på bokhyllorna så hör jag Liam vråla & skrika rätt ut så kom det riktiga krokodiltårar så jag gick ju självklart ut och mötte en mycket ledsen Liam som kom och skrek.
Jag undra ju så klart vad det var och Thomas berättade så det var ju bara ringa till vårdcentralen och vi skulle genast komma dit inom 15 minuter eftersom vi inte riktigt visste hur illa det var.
Han kunde inte röra fingret och blodet forsade! :S
 
Så Anki körde ner oss till vårdcentralen och vi fick komma in på en gång - det visade sig att det INTE behövdes sys som tur är men vi skulle ha koll på det så det inte vart infekterat och skulle han nu inte kunna använda fingret så ska vi tillbaks.
 
Kan säga att Liam GILLADE INTE sköterskan som kollade på honom, han vart helt hysterisk så fort hon sa någonting eller skulle ta han i handen.
Vilket jag kan tycka är ganska förståligt när man har så fruktansvärt ont - inte ens jag fick ta i honom eller kunde prata med honom.
 
Väl efter besöket så gick vi bort till labbet för Liam skulle få 2 st bokmärken med sig hem - men han ville ASBOLUT inte gå med henne utan det var bara jag som gällde! :)
 
Men nu verkar det ha lugnat ner sig ganska så bra - det är ibland han klagar på att han har ont...
 
Anki hjälpte mig iaf. att plåstra om fingret lite bättre än vad det vart gjort nere på vårdcentralen - oj oj oj va han skrek....
Tror hela Strängnäs hörde honom skrika! ^^
 
Men nu är det omplåstrat ordentligt så inge smuts kan komma åt.
 
Jag är glad att det är fingertoppen som vart klämfd och inte längre ner så fingret skulle bli brutet eller nå!
 
Vi som ALLTID sätter i haspen eller när vi ställer upp dörren så sätter vi fast den med spännband men denna gången så skulle Thomas ställa ut en stol på balkongen och Liam gick efter och det vart korsdrag då dörren nere också var öppen så balkongdörren smälldes igen! :S
 
Att en olycka kan hända så lätt...
 
Stackars storprinsen!
 
Efter besöker på vårdcentralen tvärslocknade han här hemma - troligen av smärtan då han ALDRIG sover på dagarna längre!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0