Ett 2.a akvarium

 
Fick följa med ett litet & sött akvarium hem från den 1.a djuraffären vi var in på idag! :)
Hon i affären tyckte jag skulle buda på det men fick det ganska billigt så jag är nöjd - och därför jag även köpte det!
Kunde ju inte motstå! :)
Dock tycker jag pumpen som hon tyckte jag skulle ha till är VÄLDIGT stor för detta lilla karet - men jag vet inte! :S
Skulle vilja ha en mindre tror jag om det nu finns men de borde det ju finnas...
 
 
Det står nu i hörnan inne i mitt & mannens rum och pryder så fint! :)
Sen gick vi in till djurmagazinet där jag köpte nya växter, en sten med palmer på och rosa & svart grus.
Vart så fint med svart & rosa grus i det lillla akvariumet där det nu är 2 småfiskar, 1 mal & en lilarandig snigel i.
Behöver inte va nå mer där i utan resten är ute i stora akvariumet - det va tänk att snigelbebisarna skulle få det lilla till en början men dom får va kvar i det stora och där får dom även kläckas.
Ska ta och fixa så dom ligger på någon frigolitbit på ytan och guppar tills dom kläcks.
Skulle det bli ännu mer sniglar så får man väl se vilka som överlever eller inte...
Har ju 2 matglada grodor i det stora karet och jag vill INTE ha en jäkla massa sniglar! :)
 
Det lär ju bara komma mer och mer ägg antar ja så som dessa sniglar håller på! ^^
Man skulle ha nöjt sig med en! HaHa
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0