Vad händer idag då?


Ja, det var en bra fråga! :)


Storhjärtat ska åka och jobba så barnen och jag tar nog och går ut en sväng om nu inte regnet kommer!
Just nu ser inte vädret så lovande ut, men hoppas att solen ska kika fram snart!

Så skönt att storhjärtat bara jobbar till 22 idag! :)

Idag har jag även börjat skriva en lista på allt jag stoppar i mig, allt för att se själv hur jag äter osv! :)
Så det kommer jag nog lägga upp även på bloggen under Mamma Christina, det kanske inte är så intressant för er men väldigt skönt för mig att kunna blicka tillbaka osv.

Jag ska ju äta 7 ggr om dagen vilket jag inte har gjort på hur länge som helst, så ska försöka börja med det nu och verkligen ta tag i att äta!
Men ibland blir det stressat och man känner verkligen inte för att stoppa i sig någonting!

Ska försöka göra någon bra list med vad jag ska äta, blir ju 4 st mellanmål om dagen som det antadligen bara kommer bli någon fruktsallad, drickyoghurt, vanlig yoghurt eller nå liknande!
Sen är det ju frukosten som jag oftast tar en knäckemacka sen lite keso & avokado!
Men frukost ska jag börja göra iordning havregrynsgröt, då det är sjukt gott sen att Liam älskar det också! :)
Lunchen brukar bara bli nå enkelt & snabbt!
Middagen ska jag börja variera en massa...
Ja man får se hur detta slutar!

Igår när min älskade mamma & syster var här så pratade vi lite om man och kom in på en massa goda gratänger, mamma skulle göra en blomkålsgratäng idag så jag funderar på att göra en jag också... så ska ta och leta efter nå gottigt recept på internet!
Finns ju så mycket olika gratänger man kan göra!
Fina Sara har ju ett recept på LCHF kassler & blåmkålsgratäng och det lät ju riktigt gott så får se om jag gör det, köpte ju kassler igår så! :)
Söte lite på nätet igår på just blomkålsgratäng med kassler och det fanns hur MYCKET som helst, så gäller att hitta ett man vill köra! :)

Jag har ju tänkt på att köra lite LCHF jag också men det är INTE bra pga. min operation sen att jag tränar så pass mycket som jag gör!
Jag behöver ha kolhydrater i mig för att orka.

Det pratade jag även med min mamma om igår hur jag mår och sådana saker och hon tyckte absolut inte att jag skulle köra LCHF dels mycket fett, inga kolhydrater och sen att hon känner många som mått grymt dåligt över att bara käka LCHF, men visst kan jag äta viss mat som är LCHF men samtidigt behöver jag ha i mig kolhydrater och sådana saker! :)


Kommentarer
Sara- Mamma till Yrla och Noel

kanske GI passar dej bättre? :)

2011-09-04 @ 21:32:06
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0