Pratat med min dietist...


Min dietist ringde precis när Liam & jag kom innanför dörren här hemma!
Riktigt skönt att få prata med henne, och hon får mig verkligen att tänka positivt!

Vi kom iaf. fram till att jag ska ta och ringa vårdcentralen här för att sedan få prata med en psykolog och även få göra en bedöming om bukoperation! :)
Vårdcentralen har ju alla papper osv. så dom vet ju vad det handlar om!

Så just nu känns allt helt underbart och bara hoppas på det bästa!

Det är så olika från kommun till kommun vad som gäller för att få göra en bukoperation men får man sår, svamp, infektioner m.m av allt löst skinn så kan man mycket väl få genomgå en! :)

Vi får se vart det leder, jag håller iaf. mina tummar!

Jag har ju gått ner så fruktansvärt bra i vikt, vart gravid 2 gånger så det är ju självklart att kroppen inte riktigt hänger med enligt dietisten!
Så mycket därför allt kommer på en gång, men bara kämpa sig uppåt!
Sen sa hon även att man får kolla på helheten, asså hur jag såg ut och vägde innan OP och hur jag ser ut och väger efter OP så är det en sån stor skillnad! :)

Är grymt glad att hon ringde och jag ska även ringa tillbaks till henne när jag tagit tag i vårdcentral och allt det där!

5 årskontrollen är nästa år och då är det enligt dietisten bara henna jag ska träffa och inte läkaren som OP mig!
Hon vart helt paff då han inte hade tagit hänsyn att jag vart gravid osv. då han verkligen inte är en sån person enligt dietisten!
Han kanske bara hade någon dålig dag men ändå!

Jag ska va glad och nöjd över mig själv och nu ska jag banne mig börja tänka positivt och ha kul istället!

Livet har ju börjat bli så mycket nu... ♥
Har verkligen vänner som bryr sig och verkligen tycker om mig för den jag är!
Likaså min familj, min sambo, mina barn... Dom betyder ALLT för mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0