Fredagens träning!


Idag var det dags att träna med min PT igen, och måste säga att idag var det grymt jobbigt men samtidigt var det väldigt skönt efteråt!
Det känns ju att man lever... haha

Vi skulle även ta mått och sånt idag men vi bestämde att vi gör det nästa gång istället då vi gick igenom mitt schema och ändrade ALLA vikter, då jag tydligen börjar orka ta mer vikter än jag gjorde innan!
Så nu ska jag köra dom nya vikterna 2-3 ggr i veckan tills vi träffas nästa gång, så får vi se om jag orkar lägga på mer vikter då!
Vi la även på 2 nya pass, som jag kan köra då och då!

Nästa gång vi ses ska vi även köra 20-30 mins konditionsträning för att sedan gå över till hård styrketräning! :)
Jag längtar verkligen efter att se resultat!

Min PT sa redan idag att hon ser stora resultat på mig, dels på musklerna, styrkan m.m :)
Man blir så peppad av att träna med henne!


Mitt gamla schema såg ut såhär:

• 15 min crosstraining level 8 och uppåt :)
• Benpress - 52 kg, 2*10
• Lårcurls - 18 kg, 2*10
• Lårextension - 32 kg, 2*10
• Rodd - 32 kg, 2*10
• Latsdrag - 32 kg, 2*10
• Bröstpress - 25 kg, 2*10
• Crunches O - 5 kg, 2*20
• Rygglyft O - 2 kg, 2*10
• Nedvarv 5 minuter

STRETCH!!!


Mitt nya schema är ju samma sak fast ökade vikter + 2 nya pass! :)
Så det ser ut såhär nu:


• 15 min crosstraining level 8 och uppåt :)
Benpress - 59 kg, 2*10
Lårcurls - 25 kg, 2*10
Lårextension - 39 kg, 2*10
Rodd - 39 kg, 2*10
Latsdrag - 39 kg, 2*10
Bröstpress - 32 kg, 2*10
Crunches O - 5 kg, 2*25
Rygglyft O - 2 kg, 2*15
Bicepscurls - 23 kg, 2*10
• Tricepspress - 14 kg, 2*10
Nedvarv 5 minuter - Crosstrainer

STRETCH!!!



Så jag har alltså ÖKAT alla vikter och det går hur bra som helst... kommer nog älska mig själv snart! :)

• Benpress - Gamla vikten: 52 kg Nya vikten: 59 kg Ökat: 7 kg
• Lårcurls -
Gamla vikten: 18 kg Nya vikten: 25 kg Ökat: 7 kg
• Lårextension -
Gamla vikten: 32 kg Nya vikten: 39 kg Ökat: 7 kg 
• Rodd -
Gamla vikten: 32 kg Nya vikten: 39 kg Ökat: 7 kg 
• Latsdrag - Gamla vikten: 32 kg Nya vikten: 39 kg Ökat: 7 kg 
• Bröstpress - Gamla vikten: 25 kg Nya vikten: 32 kg Ökat: 7 kg 
• Crunches O - 5 kg,
Gamla: 2*20 Nya: 2*25
• Rygglyft O - 2 kg,
Gamla: 2*10 Nya: 2*15

Dom 2 nya passen är:

• Bicepscurls - 23 kg, 2*10
• Tricepspress - 14 kg, 2*10



7 kg ökning på varje pass är en stor skillnad, blir grymt tungt men det är det självklart värt! :)
Dom gamla vikterna var ju grymt tunga för mig innan, men nu är det lätta som fjädrar...
Så självklart blir jag ju starkare, och jag börjar mer och mer trivas med mig själv!

Träningen är verkligen mitt liv, efter familjen såklart! ♥

Efter dagens träning så tog jag och solade i 20 minuter! :)
Så härligt och avslappnande och bara ligga i ett solarium... kommer bli många fler gånger efter träningen! :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0