En slags stroganoff gryta!


Igår rensade jag kylen lite granna så jag tänkte slänga ihop en korvgryta men det vart mer som en stroganoff gryta! :)
Men måste erkänna att det vart riktigt gott, och lite starkt... det gillas! :)
Liam gilla den också och det är ju positivt! :)

Använde mig av:

 Korv
 Purjolök
 Gul lök
 Morötter
 Matlagningsgrädde
 Lite mjölk
 Tomtpuré
 Vitpeppar, Svarpeppar och lite andra kryddor

 Stekte korven lite i en stor kastrull, sen hackade jag purjolök & gul lök och kastade i!
 Lät det stekas lite tillsammans för att sedan hälla i matlagningsgrädde + lite mjölk & tomatpuré!
 Skalade morötter och skar dom sen i hockeypuckar och la i kokande vatten ca 4-5 minuter så dom skulle mjukna upp lite granna!
 Hällde av vattnet och la morötterna i stroganoffgrytan!
 Sen kryddade jag bara på! :)

Serverade med ris & lite sallad jag gjorde på avokado, rödlök, gurka & tomat!

Snabbt, enkelt & var riktigt gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0