Tisdagens träning!


Idag klarade jag av nästan alla vikter va en övning som jag sänkte vikten från 14 kg till 9 kg annars skulle jag aldrig palla den och det var tricepspress... SJUKT JOBBIG! :)
Men resten klarade jag av ALLA övningar med mina nya vikter... Sjukt bra! :) *Peppar Peppar*

♥ Cykla och lämna Liam på dagis sen vidare ner till gymmet

♥ Benpress - 59 kg, 2*10
♥ Lårcurls - 25 kg, 2*10
♥ Lårextensions - 39 kg, 2*10
♥ Rodd - 39 kg, 2*10
♥ Latsdrag - 39 kg, 2*10
♥ Bröstpress - 32 kg, 2*10
♥ Tricepspress - 9 kg, 2*10
♥ Chrunches O - 5 kg, 2*25
♥ Rygglyft - 2 kg, 2*15

♥ STRETCH!

Sen vart det en cykeltur hem igen! :)


För er som undrar vad Chrunches O & Rygglyft O är så kan jag förklara lite enkelt! :)

Chrunches O
 
Man ligger på rygg med benen rakt upp i luften sen har man en boll med vikt i (5 kg har jag).
Bollen håller man i händerna så drar man sig upp i sit ups samtidigt som man ska föra bollen fram till tårna, bollen och tårna ska nudda varandra!
Det är en grymt bra träning för magen, och det känns efteråt! :)

Rygglyft O

På denna övning ligger man på magen och har en boll med vikt i (jag använder 2 kg).
Man lägger sig raklång och spänner hela kroppen med armarna frammåt och håller i bollen framför sig!
Sen lyfter man sig uppåt så armar + boll och även ryggen lyfter från marken!
En rätt jobbig övning men den är grymt effektiv! :)


Det var dagens träning! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0