Katrinplommon & Aprikos puré


Nu har jag gjort lite fruktpureér till barnen, eller framför allt till Linus! :)
Men tydligen så var mamma´s hemgjorda katrinplommonpuré en riktig hit enligt Liam då han fick smaka och bara ville ha mer mer mer, gick och sa med sin sked hela tiden: Mamma meeer! :)
Så det blir perfekt även till Liam när han äter gröt! :)
Jag tyckte själv katrinplommonpurén var väldigt god, annars är jag inte så mycket för katrinplommon!

Det var superenkelt och gick väldigt snabbt att göra!

Jag gjorde såhär:

Har inga mått då jag bara körde på, man märker ju hur man vill ha det när det väl mixas i blendern...
Vill man ha mer slät så bara fylla på med lite mer vatten! :)

♥ Koka upp katrinplommonen med vatten i ca 10 minuter under lock tills plommonen är mjuka.
♥ Mixa sedan alltsammans i blendern till en lagom konsistens.
♥ Späd med mer vatten om det behövs!

Jag lät pureéna svalna lite innan jag öste upp det i burkar!

Så enkelt var det! :)

Lika enkelt är det med aprikoserna, bara göra samma sak där! :)

Konsistensen vart hur bra som helst, slät och fin på båda 2!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0