En liten kanin…

Imorse ringde T mig och sa att det var en kanin som sprang fritt på gården! Och djurvän som vi är så tog jag på mig skorna och gick ut och hämtade kaninen!
Det regna och var fullt med vatten ute & kaninen var dygnsur och skakade som bara den så tyckte absolut inte att kaninen skulle springa fritt!
Var bara att linda in den lilla sötsaken i en handduk & värma den, sen tog syrran & jag och åkte ner på stan och köpte lite kaninmat så den fick någonting i sig!

Men nu vet vi vart kaninen kommer ifrån och jag har ringt till henne men utan svar så hoppas hon ringer upp senare eller att jag ser när dom kommer hem!
Hennes barn blir nog inte glada när som ser att deras kanin är borta! :(
Dom bor ju bara rätt över oss…
Så någon gång under dagen ska dom väl komma hem hoppas jag!

Tur att den inte sprang ner mot vägen eller någon annan stans utan att vi såg den och tog in den i säkerhet! :)
Lånade en stor fågelbur av grannen som den nu är i och verkar trivas! (buren är ju precis som en kaninbur)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0