Ärtsoppa!

När jag var liten så älskade jag mormors ärtsoppa, men någonting hände och jag verkligen började RATA ärtsoppa sen har jag inte ätit det på 20 år!

Så här om dagen fick jag nå konstigt sug efter just ärtsoppa så jag tänkte att jag skulle göra en hemmagjord soppa idag och testa om jag klarade av att äta den!

Visst den vart jättegod och så men efter 4-5 skedar så började det växa i munnen på mig och det gick inte alls... vet inte vad det är som gör så jag inte klarar av att äta just ärtsoppa!

Men jag kommer testa göra ärtsoppa flera gånger och under nån dag då storhjärtat är hemma eftersom det tar lite tid att hålla på med det!

Ärtsoppan jag gjorde idag vart lite vattnig då jag råkade slå i lite för mycket vatten när den hade tjocknat... men ändå!
Första gången jag gör hemmagjord ärtsoppa så det kan ju inte bli sämre nästa gång! :)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0