4 år sen idag...


Idag är det exakt 4 år sedan (Tisdag den 23. Okt 2007) som jag & mitt hjärta Thomas var påväg upp till sjukhuset och jag var lugn som en filbunnke men samtidigt var jag väldigt nervös inombords!
Om jag minns rätt så körde min älskade pappa in oss till Ersta sjukhus, men mitt minne är lite svagt från just den dagen...
Han skulle iaf. köra in oss eftersom jag först skulle va på sjukhuset vid 7 på morgonen men fick ändrat så jag kunde komma in vid 10 istället!
Fast jag tror han körde in oss ändå! :)

Men iaf. när jag väl kom in på sjukan så kom en läkare och skulle rita på min mage och sen fick jag lugnande piller! :)
Strax efter 12 så lämnar mitt hjärta mig för att åka till jobbet, och det gick ju självklart bra!
Han följde ju med mig till sjukhuset, stöttade mig och fick mig verkligen att va lugn!

Efter att hjärtat mitt gått så blir jag inkallad på ett uppvakanderum för att få in nål och grejjer i handen sen tar det inte lång stund utan hinner bara öppna en tidning så kommer dom och kör ner mig på operationen!
Jag har ett minne av att det var så sjukt kallt när dom körde ner mig, jag såg alla läkare som skulle va med inne på operation men ändå var jag hur lugn som helst!

Väl på operatinsbordet så så en sköterska att hennes dotter fyllde år på samma dag som jag sen smekte hon min kind sen minns jag inget mer då sov jag!

När väl operationen var över (vilket tog några timmar) så fick jag reda på att jag inte var världens snällaste när dom skulle väcka upp mig utan jag slog mig omkrink, vände mig från rygg till mage och ingen fick ta i mig!
Men tillslut så fick dom över mig så dom kunde köra upp mig till uppvaket!

Vid 21 tiden på kvällen vaknade jag och undrade vart jag var någon stans! :)
Vaknade av att en läkare kom och körde in en spruta i benet på mig, kom och tog tempen hela tiden och bad mig gå och kissa stup i ett!

På Onsdag morgon så fick jag lämna uppvakande rummet vid operation!
Jag valde att gå helt själv till den andra avdelningen, jag var nog den piggaste personen där inne... :)
Jag låg aldrig i sängen om jag inte skulle sova utan jag var uppe och traskade, kolla tv osv.
Men jag kom aldrig till något eget rum då det var fullt så fick ligga på uppvaket på en annan avdelning! :(

Och där låg det personer som hade så ont och låg och skrek och gnällde hela tiden!
Ju mer dom sa aj, aj, aj ju mer ont fick jag! :)
Så att ligga kvar på uppvaket var ingen idé för mig utan jag var hellre ute och kollade tv!

Mitt underbara hjärta kom till sjukan dagen efter med världens finaste höstbukett & en fin vas, han fick mig verkligen att må bra och känna mig uppskattad!

Sen va det bara försöka få i sig soppa, te, vatten och det gick ju bra! :)

Fredagen så åkte vi hem och det var hur skönt som helst att få komma hem, sova i sin egna säng och bara ha det bra med mannen i mitt liv! ♥

SOM SAGT 4 ÅR SEDAN IDAG...

Tiden har gått fort och jag har fått 2 helt underbara barn efter att jag genomgick min GBP operation! ♥
Dom kunde jag inte få innan! :(
Så längtan efter ett barn var så otroligt jobbig, men nu har jag dom 2 finaste killarna i världen!

Under det 1.a året när jag vart opererad gick jag ner 70 kg, men vart gravid och gick upp i vikt igen (12 kg)!
Efter 1.a graviditeten så gick jag ner 25 kg!
I Augusti 2010 så ville vi så gärna ha ett syskon till Liam och i September plussade jag! :)
Gick upp 15 kg denna gången och var lite svårare att gå ner i vikt, men nu är alla gravidkilon borta + lite extra! :)

Jag har sammanlagt gått ner 80 kg sen jag opererade mig 2007 (4 år) + att ha vart gravid i 9 månader * 2 så jag är verkligen lycklig och stolt över mig själv!

Börjar trivas mer och mer med mig själv! ♥

Jag har 2 mål tills jag kommer va helt nöjd och det 1.a målet har jag klarat när jag gått ner 1 hg till! :)
Sen är det 10 kg till som ska bort!

Sen den 30/8 tills idag har jag gått ner 6 kilo och det är inte illa pinkat de inte! :)


IDAG ÄR JAG VÄRLDENS LYCKLIGASTE!!! ♥


Kommentarer
Anna

Gud så duktig du är! Jättebra kämpat =)

2011-10-23 @ 19:55:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0