Våran rabatt!


Rensade som sagt i våran rabatt för några dagar sedan, tog bort gamla lökar och massa ogräs runtom m.m!
Och idag fick jag ett ryck att plantera lite nya blommor, hoppas dock att dom ska ta sig ganska så snart då dom kommer från andra rabatter...
Men det ska dom nog göra! :)

Förra året när jag fick fänrikshjärta att plantera av grannen så tog den sig så hoppas nu att både Fänrikshjärtat, Löjtnanshjärtat, Lupinen, Luktärtan och en till blomma som jag satte ner idag som jag inte minns namnet på ska ta sig!
Men det kan ju som sagt ta ett tag då rötterna ska sätta sig osv. :)

Är riktigt nöjd, men tycker inte rabatten vart bra på bild men det duger iaf. :)
Huvudsaken vi är nöjda så...

Ska ner en till blomma som sprider sig ganska mycket, men har ej träffat grannen jag ska få sån av idag! :)
Se om den kommer ner imorgon...
Den kommer sitta där det är ganska så tomt i rabatten, ovanför texten som jag har skrivit! :)
Kommer bli kanon när den har satt sina rötter och börjar sprida sig och blir fin!

Men lägger in 2 bilder på rabatten hur den ser ut just nu! :)

Där man ser att det är vattnat, är där dom nya blommorna har kommit ner! :)

 

På denna bilden ser man även min lilja som jag satte ner förra året som jag trodde jag hade tagit bort helt och hållet!
Men den kom tydligen i år iaf.! :)
Så den får sitta kvar och hoppas jag slipper dessa äckliga liljebaggarna som kommer och äter upp den!!!
Liljor är ju så fina! ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0