Godmorgon Lördag!


Här vart det inte mycket sova för min del, vakna vid 04.30 av världens smärta + allt lilla pyret i magen bökade på för fullt så det var bara att kliva upp och gå på toa direkt!
Jag blir snart galen på att jag inte kan få sova ut på mornarna när just denna smärtan ska komma, helt ok när pyret är vaken och bökar på men vakna med smärta är inte alls så värst skönt!

Så nu sitter jag i soffan och försöker piggna till lite granna, tur att älsk är hemma idag också så kan jag vila sen om jag blir riktigt seg! :)
Eller om Liam sover sin lunch så kan man vila samtidigt som honom, men det återstår ju att se om han vill sova eller inte!

Det är iaf. strålande väder ute vilket får en på glatt humör, solen skiner för fullt, fåglarna kvittrar och vi har redan 9+ grader ute i skuggan och varmare ska det bli! :)
Skulle ju regna hela dagen igår men kom inte så värst mycket så man kan ju inte lita på dessa vädernissar! :)


Imorgon ska ju älsk jobba igen, men dock har han fått nya arbetstider (från och med imorgon) så han kommer hem 2 timmar tidigare på Söndagar nu vilket är ganska skönt!
Istället för att börja 15-24 så jobbar han 13-22 på Söndagar! :)


Igår var det en lugn dag för oss, vi var inne och mös och hade det allmänt trevligt, käkade gott m.m
Senare så tog vi och gick ut en sväng så Liam fick springa av sig och roa sig lite granna, tog även en cykeltur ner till fåren där han också fick springa av sig en massa!

Värst av allt är alla jäkla bergen som finns precis överallt här, Liam ska ju klättra upp på dom (vissa är helt ok).
Men när vi var ner till fåren så klättra han ju upp på ett berg och han går bara rätt ut när berget tar slut... som tur är så får han ju inte klättra upp på dom höga bergen men han kan ju göra illa sig ändå!
Tokiga unge som inte ser sig för vart han går! HaHa
Han är en riktig äventyrare som ska upptäcka precis allt! :)
Så det gäller ju att va med då och då när han håller på!


När vi kommit hem så vart det bad för hela familjen sen mys i soffan... tog mig även lite gotta till kvällen som bestod av sallad & hemmagjorda vitlökssåsen/dressingen... det var riktigt gott! :)
Så fort jag började äta av salladen så började lilla pyret i magen och böka på som bara den, så hela magen hoppade upp & ner och åt höger & vänster... det såg riktigt kul ut... men gjorde ont vissa gånger! :)
Älsk låg och kände på hur magen guppa upp och ner och hur bebisen försökte röra på sig där inne... va så mysigt så! ♥


Idag är det tänkt att vi ska ta en fika med Magnus, Lina & lilla Emelie, men det återstår att se hur jag mår...
Har jag så fruktansvärt ont som jag har just nu så känner jag inte för att ta mig ner på stan och gå runt, utan då är jag hellre hemma och bara vilar!
Men samtidigt är det väldigt tråkigt då det var väldigt länge sedan vi sågs fast vi inte alls bor långt ifrån varandra!
Fast det återstår att se hur det blir med den saken...

Önskar bara att allt var över nu, samtidigt som jag är väldigt nervös denna gången för förlossningen...
Med tanke på hur förlossningen var med Liam (den gick fort), då är man lite skraj att det ska gå fortare denna gången och att man inte hinner in... men det ska man väl göra! :)
Man får ta det som det kommer, blir det hemma så blir det... kanske är skönt det också! HaHa

På Måndag är det dax att åka in på TUL (tillväxtultraljud) igen, lite nervös inför det också...
Men samtidigt väldigt skönt att det är självaste överläkaren som kommer kontrollera mig, hoppas dock att mina -16,6% har minskat... så det inte gått och blivit mer % för då kommer dom nog välja att ta ut den och jag VÄGRAR kejsarsnitt om det nu inte skulle va riktigt akut!!!
Då får dom hellre sätta igång mig!

Nä, sitter och funderar på om jag ska ta mig ett bad... det brukar hjälp mot smärtan!
Sen bara vänta på att mina två fina killar ska vakna till liv, men dom lär ju sova ett tag till! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0