Vilken dag!!!


Vart och är strålande väder och hunnit med en MASSA idag, vilket känns hur skönt som helst!
Imorse började jag dammsuga, skrubba och gjorde iordning hela badrummet, sen åkte jag och Anki iväg och handlade lite granna... dels köpte jag en ny tvättkorg istället för att samla all tvätt på hög sen drog vi vidare och köpte en massa blommor som jag sen planterade och hängde upp på balkongen! :)
Tänkte först att jag skulle skita i att ha blommor på balkongen i år utan bara ha rabatten & dom som sitter i en blomlåda på framsidan men sen ångra jag mig och ville ha på balkongen också...
Ser annars så himla tomt ut där! :)
Så jag köpte 4 st blommor som nu hänger fint där ute!

Annars har vi inte gjort så mycket mer efter det, tagit det lungt...

Fixade iordning stuvade makaroner & falukorv till middag idag, sen åkte jag, Anki, Stefan & Liam iväg till blomsterlandet igen och där köpte jag ytterligare en blomma som jag även köpte innan idag men köpte bara 1 av den sorten! :)
Vi åkte även förbi älsk jobb och lämnade matlåda till honom så han får någonting i magen idag! (Han jobbar ju bredvid blomsterlandet så)


Nu ikväll fick jag ett ryck att göra iordning våran balkong på utsidan, då den var grön och äcklig (smuts).
Annars är den blå, så det var bara att ta fram skurhinken och sopborsten och börja skura den! :)
Nu är den kanonfin och jag har massa sammandragningar då magen jobbar på för fullt!
Man kan ju hoppas att det sätter fart snart!

Vi ska även gå ut strax innan 20 och så ska vi spruta balkongen på utsidan med vattenslangen och Anki ska hjälpa mig att ta bort skiten från den vita listen också! :)

Så idag har det blivit MASSA gjort som sagt och det känns så skönt att ha någonting att göra...

Jag som skulle ha en vilodag idag, men så vart det med det! :)

Får ta en vilodag imorgon istället efter vi har kommit hem från ställningstagandet ang. igångsättningen på Eskilstuna Sjukhus! ;)
Fast vi kan ju hoppas att vattnet el. värkarna går igång senare ikväll eller inatt! :)


Är det sommar, härligt väder och om Liam är ledig på dagis dagen efter så är det självklart han får va vaken längre på kvällarna! :)
En annan vill ju inte heller sitta inne när sommare är här! :)
Och imorgon är Liam som sagt ledig från dagis då han bara går varannan dag, ena veckan Måndag, Onsdag & Fredag och andra veckan Tisdag & Torsdag!

Nu ska jag ta och mysa med min fina lillkille innan det är dags att gå ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0