Lite morgon snack...


Snoret rinner, huvudet bankar, sova kan jag inte... var först uppe kl 03.02 inatt och hade så fruktansvärt ont i ryggen men försökte lägga mig och sova igen...
Tillslut somnade jag och vaknade nu strax innan 06, men känner mig ändå utvilad då vi la oss skapligt igårkväll!

Om jag ändå kunde bli av med detta snorande och pannknacket så skulle jag bli riktigt glad, men det lär väl sitta i!
Snoreriet är nog allergi eftersom dom klipper alla gräs nu och nyklippt gräs är ingen höjdare för mig, likaså pollen...
Däremot så luktar ju nyklippt gräs så himla gott! :)

Idag ska älsk åka och jobba sista dagen denna veckan sen är han ledig ända tills kl 8.00 på Måndag morgon, hur underbart som helst... men sen börjar han ju jobba sina ordinarie tider igen och det vill säga 15-24 Måndag - Onsdag och Söndagar då han jobbar 13-22...

Men snart kommer bebis och då har han ju sina 10 dagar han ska va hemma när jag/vi väl kommer hem från sjukan... eftersom jag troligen kommer få ligga kvar där några dagar med bebis så kommer Thomas åka hem och ta hand om Liam och likaså jobba!
Det är så underbart att ha dessa fina grannarna som verkligen ställer upp och dom verkligen älskar Liam och Liam älskar dom! :)
Men när bebis & jag kommer hem så kommer Thomas ta ut sina dagar och sen har han ju snart 3 veckors semester så det blir helt perfekt! :)


Endast 7 dagar kvar till beräknad födsel!
Tror dock jag kommer gå över tiden + att dom kommer få sätta igång mig i v. 41+0, men jag hoppas verkligen att jag kommer igång själv innan dess!!!


Just nu känner jag mig som den lyckligaste personen i världen, bara lilla pyret i magen vill komma ut! ♥
Så vi blir en hel familj! ♥


Jag har haft det ganska jobbigt denna graviditeten med tanke på att jag är opererad, jag tänkte inte så mycket på just operationen när jag väntade Liam utan jag gick upp mina 12 kg med honom och gick däremot ner 25 kg efter förlossningen...
Så jag hoppas det ska gå lika bra efter denna förlossningen men det tror jag nog...
Det ska bli så himla skönt att komma igång med både den nya familjen, träningen och viktnedgången! :)
Jag ska må bra igen! ♥

Men att gå upp i vikt sätter sig på mitt psyke så var väldigt skönt att få prata ut med min dietist här om dagen då hon verkligen förklarade att det är självklart jag går upp i vikt och känner mig mer hungrig då jag har en bebis i magen som ska växa till sig... sen att idioterna "dietisten" på Eskiltuna vägra skriva ut näringsdrycker till mig...
Enligt min dietist i Sthlm så är hon skyldig att skriva ut det, men som sagt har fått klara mig utan...
Men däremot så ska vi nog köpa några sjäv om nu bebis vill amma... så jag får i mig den näringen jag behöver och likaså bebis!
Det är ju inte speciellt billigt med näringsdrycker, men kommer göra allt för bebis ska växa och må bra + att få i sig den näringen som h*n behöver!

Ska bli riktigt spännande och se vad det är som gömmer sig i min mage då h*n inte velat visa könet på alla UL jag vart på! :)
Men dom tror dom har sett vad det är men är inte 100% säkra... :)
Nä det ska som sagt bli spännande, och jag ahr en känsla om att jag vet vad det är...
Namn har vi redan, killnamnet är 100% spikat och klart men däremot tjejnamnen vrider och vänder jag på hela tiden...

Sitter och funderar på vad Liam & jag ska hitta på idag, vädret ser kanon ut...
Soligt, klarblå himmel och vi har redan massa + grader ute och det lär ju bara öka om vädret fortsätter va såhär fint...

Men det finns ju som sagt inte så mycket att göra i denna hålan, va ute i lekparken,skogen , gå ner till fåren, gå på promenader... det är typ det man kan göra...
Stan här är så grymt tråkig och just nu när det är så nära att bebis kan komma precis när som helst så har jag ingen större lust att dra iväg någon stans själv!
men vi får göra det bästa av denna dagen och ha det mysig tillsammans, gå ut i skogen och traska och bara ha det bra!

Nä, nu ska jag ta och fixa iordning en stor kopp med te och hoppas att detta snoreri m.m ska ge med sig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0