BVC Hembesök inskrivning!


Vi har precis haft BVC på hembesök för att skriva in Linus hos dom! :)
Idag blir lillebror 1 vecka & 4 dagar! ♥
Var mycket trevligt att träffa U-M och hon tyckte det var lika trevligt att träffa oss och lilla Linus, vi trodde ju som sagt att vi inte skulle hinna ses nå mer innan hon gick i pension men som tur var så gjorde vi det! :)

Jag trodde däremot att vi skulle väga och mäta Linus idag, men vi skrev bara massa papper och grejjer sen busade hon lite med Liam innan hon åkte igen! :)

Vi fick en ny tid som vi ska gå till BVC och det är nu på Onsdag den 29.e Juni kl. 9 och då får vi träffa U-M en sista gång då ska vi även väga & mäta Linus så då får vi se hur han ligger i kurvan! :)
Ska bli roligt att se!

U-M tyckte även hon att Linus var väldigt pratglad av sig, bubbla på massor, sen även att han var riktigt stadig i nacken då han höll upp huvudet ett bra tag, la även Linus på magen och han drog sig lite frammåt så vi tror det kommer gå undan med denna lilla vilden! :)
U-M såg även att han var väldigt nyfiken och titta runt och grejja!

Nä det var riktigt skönt att få prata med henne, just om amning, ersättning, hur det var på både förlossningen & BB m.m!

U-M tyckte även hon att vi ska ge Linus 1 mål med ersättning då han inte verkar bli riktigt mätt på enbart bröstmjölk så vi ska ta och börja ge honom 1 flaska med ersättning om dagen och resten bröstet eller urpumpad bröstmjölk i flaska!
Nätterna så ammar jag honom innan vi går och lägger oss (om han är vaken) sen vaknar han 1 gång och vill ha mat sen somnar han glatt om, så då borde han iaf. bli mätt! :)
När vi ger honom flaskan med ersättning kan ju variera, helst vill jag ju bara amma honom men känner jag att det bara ska snuttas och grejja hela tiden så kan jag ge honom 1 flaska ersättning!
Vi har ju klarat oss bra utan ersättning hittills så vi klarar oss nog utan det nu också, men alltid bra att ha hemma! :)

Eftersom jag absolut INTE vill sluta amma honom så testar vi göra såhär och ser hur det går!
Vill iaf. amma honom i 1-2 månaders tid, men sen får man ju se hur länge man gör det...
Kan ju både bli mindre eller mer, det kan jag ju inte säga ännu!

Så det var detta BVC besöket! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0