Skrivit om det förut...


men kan skriva om det igen, i inlägget innan så la jag ju upp bilder från när vi var på parken zoo idag!
Sen skrev jag ju lite ovanför bilden när Liam & jag var ute och åkte båten!

Men när jag ser bilder på mig själv så vill jag inte ens visa dom bilderna för folk, jag ser mig själv fortfarande som JÄTTESTOR men jämför jag bilder från 3-4 år sedan så är jag inte det! :)

För 4 år sedan (oktober 2007) så genomgick jag en operation (gastric bypass) och jag ångrar verkligen INTE att jag genomgick denna operation!
Innan jag opererade mig så kunde jag inte bli gravid, och vips 4 år efter operationen så är jag 2barnsmamma! ♥
Livet kan verkligen inte bli bättre!

Första året rasade jag i vikt men så vart jag gravid (september 2008) strax innan det hade gått 1 år efter operationen och gick upp i vikt igen och mådde dåligt över att jag gick upp men samtidigt var det ju underbara Liam som växte i min mage! :)
Efter förlossningen så gick jag ner sammanlagt 25 kg och började trivas och må bra igen...
Men så ville vi ju så gärna ha ett syskon till Liam så vart jag ju gravid igen (September 2010) och då gick jag ju självklart upp i vikt igen och började må dåligt över det men inte som med 1.a graviditeten men försökte tänka att det var en underbar liten lillebror i magen så jag skulle slippa att må dåligt!
Den 16.e Juni 2011 tittade äntligen den älskade & efterlängtade lillebrorsan ut!

Det är ju en självklarhet att man går upp i vikt när man blir gravid och man kan alltid göra någonting åt extrakilona efter och det är därför jag nu har tagit tag i träningen och allt igen!
Går ut och går från 3 km och uppåt varje dag och ibland blir det 3 km på morgonen och 3 km på kvällen som jag går!

Visst jag har gått ner i vikt, rasade 10 kg på en gång efter förlossningen men sen visade vågen att jag hade gått upp lite igen och då kom depressionen igen!
Kände mig som rena flodhästen!

Men så igår ställde jag mig på vågen igen och då hade jag rasat 2 kg på 3 dagar och det var inte illa pinkat! :)
Då känner man att det går åt rätt håll igen!


Visst jag har lite kilon kvar men det är inte mycket, men det som är så jävla jobbigt är allt överflödigt skinn som hänger och tar plats...
Skulle man ha fått bort det så skulle man känna sig mycket bättre än vad jag gör idag!
Kläder skulle sitta 100ggr bättre och man skulle komma i storleken som man egentligen skulle ha om man inte hade haft allt överflödigt skinn!
Överflödgt skinn tar ju som sagt plats det också!
Så jag hoppas nu på 5 årskontrollen som jag ska på 2012 att det blir av att jag får ta bort skinnet...
Vilket jag iofs. tror! :)

Jag har rasat så pass mycket i vikt sammanlagt har jag gått ner 80 kg!

Det första året rasade jag grymt fort i vikt (vilket inte var sådär jättebra att göra)... gick ner 70 kg på 1 år sen vart jag gravid och gick upp som sagt men rasade igen efter det då jag fick ett blödande magsår och kunde inte äta utan mådde rentutav piss efter förlossningen!
Däremot denna förlossning med Linus mådde jag hur bra som helst... nog därför jag inte går ner lika fort!

Visst man stannar av för att sedan gå ner lite och stanna upp och gå ner!

Men jag har mitt mål som jag ska nå och jag vet att jag kommer klara detta och jag vet också att jag trivs så mycket bättre med mig själv bara att jag hatar att visa mig på kort för folk...


Aja, nogbabblat om detta... bjöd iaf. på mig själv på några bilder i båten! :)

JAG SKITER SOM SAGT I VAD FOLK TYCKER & TÄNKER OM MIG, VILL JAG LÄGGA UPP BILDER PÅ MIG MED BARNEN ELLER NÅGRA ANDRA BILDER SÅ GÖR JAG VÄL DET...
SKA FOLK KOMMENTERA HUR JAG SER UT OSV. SÅ GÖR DET, JAG BRYR MIG INTE...
MEN TÄNK EFTER LITE INNAN BARA... :)
SÅ JAG SKA NOG BÖRJA TÄNKA OM... OCH INTE BRY MIG I VAD FOLK TYCKER & TÄNKER...

JAG ÄR DEN JAG ÄR OCH DUGER JAG INTE SOM JAG ÄR SÅ KAN PERSONEN/PERSONERNA BARA DRA!
DÅ VILL JAG INTE HA MED DOM ATT GÖRA... DET KAN JAG INTE KALLA VÄNNER PRECIS!

JAG VET ATT DET FINNS SÅDAN PERSONER DÄR UTE... JAG NÄMNER INGA NAMN SÅ HAR JAG INGENTING SAGT SÅ SLIPPER DET BLI EN MASSA GNÄLL! :)

JAG HAR GJORT DENNA OPERATIONEN FÖR MIN EGEN SKULL OCH INTE FÖR NÅGON ANNANS SKULL...
INTE FÖR ATT TRÄFFA MITT LIVS KÄRLEK (för det gjorde jag långt innan jag opererade mig), FÖR ATT KUNNA GÅ UT OCH TRÄFFA FOLK ELLER NÅGONTING SÅNT!

Innan jag opererade mig hade jag hur kul som helst, träffade folk, festade, gick på stan m.m
Jag levde precis som jag gör idag och jag är FORTFARANDE samma person som jag var för 4 år sedan!!!

Jag är bara glad att jag har min underbara familj, mina barn, min älskade sambo...
Min familj har stöttat mig så grymt mycket, min sambo har stöttat mig genom hela denna resan...
Trodde inte det fanns en sådan underbar kille som dig, är sjukt lycklig med dig!
Tillsammans har vi skapat 2 helt underbara barn!
Älskar dig! ♥


Kommentarer
Sara- Mamma till Yrla och Noel

helt rätt!

2011-07-27 @ 21:49:54
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0