Kräk bebis, amning el. ersättning!!!


Linus är en riktig liten kräkbebis, det är någonting som Liam inte var när han var liten...
Tror bara Liam har spytt någon enstaka gång och det var när han var magsjuk när han var 1 år! :)

Men barn är ju som sagt olika! HaHa
Har fått bytt 2 ombyten redan idag på lilla Linus och det lär säkert bli flera gånger under dagen!

Vi har även funderat på detta med amning och ersättning, och nu funderar jag bara på att hobbyamma Linus då och då när jag känner för det annars bara ge ersättning!
Nätterna är det väldigt bekvämt att bara ligga kvar i sängen och amma, men vi får väl se hur det blir med detta!
Jag är glad att ha ammat honom varje dag sen födseln nu och sen för att fortsätta amma honom då och då nu!
Linus blir ju inte mätt när han ammas, utan ska hålla på och snutta hela tiden och det är ju inte sådär jättekul precis!
Men det är mysigt att ha honom nära och ammas men INTE hela tiden...

Linus har också blivit att han ska krongla en massa när det ska ammas, han är som rena fågelungen och ska hålla på och picka hela tiden istället för att ta bröstet på en gång som han har gjort innan!

Aja... så ligger det till nu iaf. sen får vi se hur det blir!
Amma är ju alltid skönt då man har maten med sig hela tiden, men blir han inte mätt på ammning så är ju ersättningen väldigt bra då han blir mycket mättare på det och blir nöjd!


Nu ska vi ta och vila allihopa, Liam ligger i sin säng och sover, Linus i sin säng och nu ska även älsk & jag gå och vila en liten stund!
Jag fick som sagt enbart vila 30 minuter förut sen skulle Linus ha mat igen! :)

Sen blir det att gå ut hela familjen...

Hoppas bara att regnet & åskan ska komma, så äcklingt kvavt ute så skulle va skönt om det rensade luften lite!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0