BVC - 3 Veckor


Idag var det dags för Linus att gå till BVC på 3 veckors kontroll!
Och det gick som vanligt hur bra som helst, denna gången hade han gått upp grymt bra i vikt och mycket för vi ökat mängden med ersättningen då han inte vart ett dugg mätt på bröstmjölken!
Men jag ska fortsätta amma honom då och då när jag känner för det, på mornarna, kvällar & när han vaknar på nätterna har jag tänkt att fortsätta amma... sen om jag känner at det börjar göra ont så ska jag amma honom också!
Annars får han ersättning på dagarna, och det känns så bra att han gått upp i vikt!

Nu börjar äntligen kläderna i stl. 50 sitta perfekt på honom, och även vissa kläder i stl. 56 fast dom är ändå lite stora ännu men det går nog fort så har han vuxit i dom också! :)
Ska bli så kul när han börjar använda stl. 56 och 62 då det finns hur mycket kläder som helst med dom storlekarna här hemma! :)

Såhär ser det ut just nu sen Linus föddes:


Födelsevikt: 2750g & 47,5cm
Vikt på läkarbesöket BB (17/6): 2655g
Vikt då vi fick åka hem från BB (18/6): 2735g
2011-06-20: 2845g
1 v. 6 dagar (29/6) - 2970g & 50,5cm
3 Veckor (7/7) - 3265g & 51cm


Ska tillbaks på 1 månads kontroll den 13/7 sen har vi även fått tid för läkarbesök som är den 25/8! :)

Varför Linus inte gått upp så bra med enbart bröstmjölk
är pga. av att jag inte får i mig tillräckligt med näring då jag är opererad, så jag är väldigt glad att det finns ersättning! :)
Men bara för jag är opererad och att Linus inte blir mätt av bröstmjölk så slutar jag ju som sagt INTE att amma honom för det...
Tycker dels det är mysigt att sitta med honom tätt intill och samtidigt skönt med ersättning då Thomas och även Liam matar honom! :)
Det är ju någonting som Thomas tycker är mysigt också!

Det var vårat BVC besök för denna veckan! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0