Dagens Lunch!

Ställde mig och kokade ihop en enkel snabb hemmagjord pastasås som jag serverade med nykokt Tagliatelle! ;)
Man tager vad man haver hemma, bara låta fantasin flöda! ;)

Den vart inte
så värst rinnig då jag absolut inte vill ha den så, men den vart riktigt krämig & god! ;)
Man väljer ju själv om man vill ha rinnig "lös", krämig eller hur man nu vill ha den !;)

Använde mig av:

• Kassler
• Frysta grönsaker (ärtor, majs & paprika)
• Smör
• Mjöl
• Mjölk
• Riven ost
• Vitpeppar
• Muskot
• Svartpeppar

Smälte smöret och blandade med lite mjöl, därefter hällde jag i mjölken lite i taget och sen kryddade jag lite granna.
När det kokat ihop så hällde jag i osten så den fick smälta ordentligt, sen kasslern! ;)
Till sist när det puttrat ett tag så hällde jag i de kokta frysta grönsakerna!

Måste säga att detta var riktigt gott!
Man kan ju göra precis hur man vill, finns ju så himla många olika pastasåser man kan göra! ;)
Låt fantasin flöda! HaHa



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0