Härligt med Onsdag...


...och imorgon åker jag på kryssning, ska bli så himla skönt att bara komma bort och få slappa, äta gott, shoppa, ha det allmänt mysigt med min käre mor & syster och inte ha någon tvång att jag måste göra de & de! ;)

Men idag har jag en MASSA som jag måste hinna med känns det som...
Vill gärna ha det fint och nystädat här hemma när jag åker, även om det kanske inte kommer va det när jag kommer hem så kan jag ändå åka med gott samvete om att det VAR städat när jag åkte! ;)
Men vet att älsk kommer göra det fint här hemma innan jag kommer hem, det brukar han alltid göra! ;)

Det jag ska försöka hinna med idag är:

♦ Ringa 2 viktiga samtal.
♦ Diska upp det lilla som är.
♦ Plocka undan leksaker.
♦ Skura av bänkar & spis i köket.
♦ Rensa i köket.
♦ Dammsuga.
♦ Svabba golven.
♦ Plocka undan alla leksaker.
♦ Plocka undan & göra fint i Liam´s rum.
♦ Rensa vårat sovrum + rensa skrivbordet.
♦ Tvätta en maskin med tvätt.
♦ Tvätta sängkläder.
♦ Vika & lägga in den rena & torra tvätten.
♦ Vattna blommorna.
♦ Packa resväskan inför imorgon.

♦ Gå ut och busa med min lilla charmknutte ett tag.
♦ Göra storkok av korvstroganoff. :)

Känns som det är en del jag ska hinna med idag, men det är skönt då har man lite att göra och man får tiden att gå lite fortare! ;)

Det är ju mer saker jag ska göra som att fixa frukost (havregrynsgröt), lunch, middag, hinna busa med min lilla prins emellanåt!
Men måste verkligen städa känner jag... ;)

Anki tar nog mer än gärna och är "barnvakt" åt Liam ett tag medans jag fixar och donar här hemma, så kanske det går lite fortare så får lillfis & jag mera tid med varandra! ♥
Jag vet ju hur mycket Liam trivs tillsammans med Anki och inte snacka om hur han trivs att leka med deras hund Ozzy! :)

Liam är helt tokig i djur, spelar ingen roll vad det är... det ska gosas, klappas, pussas och allt så i sommar har vi bestämt att vi ska åka in till E-tuna Zoo då Liam förstår mycket mer nu än vad han gjorde när vi var där första gången! :)

Sen ska även Linn & jag ta med barnen och åka iväg... försöka hinna med det innan `´Lillen`´ vill komma ut! :)
Skulle va skoj att åka till Kolmården eller någon annan stor djurpark, men det återstår att se...
Finns alltid någonstans man kan åka som barnen skulle uppskatta & älska! ;)

Nä, ska ta och börja här hemma faktiskt innan lillfis & storälsk vaknar så har jag börjat med någonting vettigt iaf! ;)

Hoppas ni får en bra dag! ♥



Uppdatering: 10.49

Har hunnit med en del saker redan vilket är väldigt skönt...
Passar på nu medans storälsk är hemma, så kan Liam och jag ha en heldag tillsammans med massa bus & gos! ;)
Har vikt den torra tvätten och lagt in den, diskat, gjort storkok av korvstroganoff, kastat in en maskin med tvätt, plockat leksaker, fixat & donat i köket! ;)
Älsk har även ringt 1 av det viktiga samtalen, så nu försöker jag få tag på mitt.. men är upptaget hela tiden!
Men någon gång ska jag väl få tag på henne! ;)

Mitt viktiga samtal är även avklarat nu! SKÖNT! ;)

Så en del finns det kvar att göra! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0