Godmorgon Måndag!


Ny vecka, nya möjligheter!




Hääärligt med en ny vecka! ;) Och älsk mår mycket bättre, han har fått behålla maten & det han druckigt sen igårkväll!
Hoppas nu bara att Liam och jag slipper åka på detta!
Älsk ska ju va hemma idag också, så funderar på vad vi ska äta till middag idag...
Är sugen på nå riktigt gott... eller äta ute! ;)
Får se vad de blir för någonting, har ju ett matschema som börjar gälla idag annars... ;)

Idag ska jag ta mig ner på stan och kolla efter någon fin klädhängare som ska hänga ganska långt ner så Liam & den nya kan hänga sina jackor på!
Helst skulle jag vilja ha någon med barnmotiv på och det vet jag finns här nere på stan men är inte i vit färg så det får nog bara bli en helt vanlig vit list med knoppar på! ;)

Det finns så himla mycket fina inredningssaker här både för barn & vuxna så ska kika runt lite och se om man hittar nå annat också! ;)

Aja, det återstår att se vad det blir... haha

Huvudsaken jag blir nöjd med hallen där nere och så långt som jag kommit nu med hallen så är jag supernöjd, tänk vad en ny vit hatthylla och lite flytt på saker kan göra! HaHa
Vart mycket större plats och barnvagnen får plats utan problem där nere! ;)

Men funderar på vad jag ska göra med hyllan från IKEA som vi har 4 lådor i, i den har vi alla vintekläder som vantar, mössor, halsdukar m.m i nu och den åkte in i förrådet!
Men funderar på om jag ska ta upp den och ställa någon stans här uppe men gäller ju att ha plats till den också! HaHa
Kanske ska byta ut den som är i köket till den lite mindre, den i köket har ju 8 hyllor och den där nere i förrådet har bara 4 så blir ju extra med plats i köket då! ;)
Men vi får se, tycker den stora iofs. är väldigt bra, får plats med mycket saker på och stereon vill jag gärna ha kvar i köket! ;)

Hmm.. Lillfisen har sovit hela natten i sin säng och sover fortfarande! ;)
Han var nog riktigt tröttis, men tror han börjar trivas där inne nu då det är varmare i våran lägenhet!

I Fredags
så åkte vi iväg til byggvaruhuset och köpte tätningslister för att täta balkongdörren & ytterdörren där nere och bara det gjorde att det vart varmare!
Nu kan man gå ner i hallen utan att tro att man är rena isbjörnen! ;)
Så sjukt att det kan dra så jäkla mycket och va sådan springa mellan dörrkarm och dörr...
Men enligt bostadsföretaget skulle de va så... SJUKT!

Men nu har vi fixat iordning det själv och det vart kanon! ;)

Ska sluta pladdra nu och glo runt lite på dumburken och bara vänta tills våran lilla guldklimp vill vakna så vi kan äta mysfrukost hela familjen! ♥

JUSTE... Idag ska det bakas semlor (semlebullar) här hemma...
Lär nog bli en hel del semlebullar, så är det bara frysa in och ta fram när man är sugen på att göra sig en semla eller bara ta fram för att fika! ;)
Bullarna är ju rikgit goda att bara äta utan mandelmassa & grädde på också! ;)
Men INGET slår ju en hemmagjord semla... mmmm!!

Det är ju fettisdagen den 8.e Mars! ♥

Har iofs. redan käkat en semla i år, men fy fan va den smaka skit.. avskyr handlade semlor på affären! ;)

Hoppas ni får en bra Måndag! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0