Vaken ännu så lite kvällsbabbel!


Har totalt fastnat vid datorn nu ikväll efter att båda barnen vart nattade! :)
Jag har dels läst igenom en massa bloggar, fixat med min egen blogg både en ny header (då jag såg att jag stavade fel på den andra), sen även ändrat en del i sidomenyn med teckensnitt osv.

Nu börjar jag faktiskt bli ganska så nöjd med bloggen! :)

 

Som jag sagt tidigare så gillar jag enkla headers och inte med en massa penslar och grejjer! :)

Bloggen handlar ju mest om mina barn, mycket fotografier, men skriver också om allt och ingenting! :)
Jag strävar inte efter att få en massa läsare, men alltid kul att det är någon som gillar min blogg...
Har fått en del kommentarer att dom gillar den osv. så det känns lite kul, men som sagt inget jag strävar efter precis utan har den för min egen skull!

 

Snart komer älskpälsk hem och jag som sagt att ikväll ska jag lägga mig tidigt om det skulle va att man inte skulle få sova ut inatt men så har det ju inte blivit och jag lär ju inte komma i säng när älsk kommer hem heller! :)
Känner mig inte sådär jättetrött precis...
Det är ju så skönt med ensamtid, kunna sitta framför datorn, läsa bloggar, spela, glo på tv´n och allt sånt där!
Skulle iofs. vilja lägga mig i ett härligt bad så jag funderar faktiskt på att ta ett nu! :)

 

Jag har funderat väldigt mycket på att börja käka LCHF, men sen är det ju de att jag är opererad så jag vet inte riktigt om jag ska hålla på med just LCHF...
Men jag känner väl om kroppen säger ifrån så får man väl sluta med det, men ändå är det ju bara socker & kolhydrater som man ska skippa så det borde ju funka tycker jag!

Jag har ju inte så värst lång bit kvar tills jag har nått mitt mål efter att jag vart opererad i Oktober 2007! :)
Då jag var väldigt stor och har nu gått ner nästan halva mig, så jag ska va stolt!
Visst rasar man i vikt den första tiden (jag rasade 70 kg första året sen vart ja gravid & gick upp sen ner 25kg igen och sen gravid med 2.a barnet så upp igen och nu har jag fastnat!), men sen stannar det ju upp och man får käpa på vidare själv och det är de som jag håller på med nu...
Är ute och går varje dag, kör lite WII då och då, går på gymmet ibland m.m
Men just nu känns det tungt efter 2.a graviditeten... känns lite som själva OP skulle va förstörd på någe vis fast den inte är det!
1.a graviditeten gick jag upp 12 kg och rasade 25, nu den 2.a graviditeten gick jag upp 15 kg och rasade 10 kg sen vill de inte mer...

Men jag ska nå mitt mål det har jag gett mig fan på, sen hur lång tid det tar det återstår att se! :)

Jag ska va stolt över mig själv, ser jag bilder innan & efter OP så ser jag en grymt stor skillnad men kollar jag mig bara i segeln eller på nå kort så känner jag mig fortfarande jättestor!

Folk som läser min blogg vet ju inte hur jag såg ut innan förutom dom riktiga vännerna & familjen som är inne och läser då! :)
Jag skäms så mycket över mig själv hur jag såg ut innan så vill helst inte lägga ut någon före & efterbild på mig!
Men stolt över mig är jag, fast jag kan må dåligt över vikten som jag är idag fast jag nästan är vid mitt mål! :)
Det som stör mig mest och får mig att må dåligt det är det överflödiga skinnet jag har på både mage, armar & på ben... Fast armar & ben bryr jag mig inte så mycket om utan det är magen som är värst!
Sen har vi ju dubbelhakan som jag vill få bort, tar jag en ansiktsbild bara så ser jag ut som en flodhäst för då ser man ju inte hur "liten" jag är på kroppen! HaHa

Nä, nogbabblat... ska ta mig ett bad! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0