Nattning av barn...


Förska kvällen på 4 veckor som jag nattar båda barnen själv...
Byte av blöja på båda barnen, på med pyjamas, borsta Liams tänder gick hur bra & smidigt som helst!
Men när det kom till nattningen så kan jag ju bara säga att det var rena KATASTROFEN, eller katastrof och katastrof var det ju inte för Linus somnade på en gång strax efter 19.30 och sover ännu men däremot Liam skulle börja trotsa, gapa, skrika och göra allt för att väcka lillebror!

Har burit in honom till sin säng ett antal gånger och nu ligger han äntligen kvar i sin säng och jag hoppas verkligen han ska somna nu!
Vill få in dessa braiga rutiner som vi hade med Liam innan Linus kom till världen då det bara var att lägga Liam i sängen så låg han där och somnade sedan gott för natten!

Det konstiga är att när Liam ska sova lunch så säger vi bara åt honom att gå och lägga sig och han går och hämtar sin napp & snutte och går in och bäddar ner sig i sin säng och somnar gott!
Men nu ikväll har han vart helt hopplös som sagt...

Hoppas dessa dumheter Liam har börjat med innan nattningen försvinner snart!
Han har ju vart ganska hopplös med nattningen sen Linus kom till världen, sen att Thomas vart hemma och haft semester och vi hittat på en massa saker så det har ju blivit en del sena kvällar också...
Så dessa sena kvällar har ju också med nattningen nu att göra...
Men är det sommar så är det! :)
Sen eftersom han vart ledig från dagis i 5 veckor så är det ju självklart att han ska få va uppe lite längre om han orkar och vill!
Annars när han går på dagis är det nattning vid 19...senast kl 20 ska han va i säng!

Men nu håller jag tummarna för att detta ska vända och speciellt nu när Liam ska börja på dagis igen om 1 vecka! :)

Peppar, peppar!!!

Det verka som Liam somnade, så nu ska jag lägga mig i soffan och glo på film och vänta på att älsk ska komma hem strax efter 22!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0