Lite babbel om mig...

Jag är ju en person som varken vill va med på kort, eller prata om saker jag gått igenom (just min OP) eftersom jag tror folk ska tycka si och så.
Men jag ska va stolt över mig själv så därför kommer jag att skriva lite mer om mig själv i bloggen också!
Mycket som man har hållt inne för man inte vill att andra personer ska veta saker om en...
Visst finns det saker som jag absolut inte skriver ut i bloggen men just om min operation och lite annat kan man ju skriva! :)

Därför jag skrev i min header att förändra mitt liv m.m!
Varför hålla det inom sig, varför skämmas för man gått igenom en sådan operation?!?
Visst jag är inte helt nöjd med mig själv ännu men den dagen kommer nog någon gång! :)
Jag har några kilo kvar till mitt mål, men det är inte så mycket så jag kommer klara det!

Sen får man även tänka på vad man vägde INNAN operationen... väger man 120 kilo så är det självklart man blir smal om man går ner 50-60 kg!
Men jag som vägde mer än det och har gått ner halva mig... så jag ska egentligen va stolt över mig själv fast det är svårt!
Allt löst skinn som hänger är hur jobbigt som helst, det sätter sig på ens psyke.
Varför jag inte vill va med på kort är för min fula äckliga dubbelhaka som ändå är bättre än vad den var innan min OP! :)

Idag när jag var nere och tränade så pratade jag med en äldre dam som började snacka med mig för jag hade en iPhone.
Så kom vi in på träning, vikt och sen vidare till att jag var opererad!

Det första hon sa till mig: Du är verkligen inte tjock, du är hur fin som helst...
Du är bara grovt byggd, eller vad man ska säga! :)

Skulle jag bara VÅGA så skulle jag lägga upp före & efter bilder på mig...
Där ser man verkligen skillnad sen jag opererade mig!
Kanske kommer någon gång!

SKULLE VA KUL ATT VETA VILKA SOM LÄSER MIN BLOGG, SÅ SLÄNG IN EN KOMMENTAR VETT JA OCH HAR NI NÅGRA FRÅGOR (PRECIS VAD SOM HELST) SÅ TVEKA INTE ATT FRÅGA! :)


Varför jag vart överviktig, det har jag faktiskt inte så bra svar på men mycket har nog med mobbningen att göra, att jag fortsatte äta som jag gjorde när jag sportade!
Jag skadade mig när jag hoppade trampolin (stor studsmatta) då jag flög av och gjorde illa mig ganska rejält i foten!
Efter den olyckan så slutade jag sporta, jag som höll på med både trampolin, fotboll, mattrugby, innebandy m.m!
Simmade också väldigt mycket då jag nästan bodde i badhuset! :)
Trampolin var bland den BÄSTA sporten jag höll på med på fritiden, vi åkte runt på läger, hoppade hela dagarna och hade hur kul som helst!

Jag vart ganska mobbad av vissa personer i skolan redan från mellanstadiet, och dom fortsatte mobba ända upp i högstadet fast det vart lite bättre!
Men jag gick till skolan iaf. hur dåligt jag än mådde för att gå dit, visst hade jag vänner som jag umgicks med i skolan det kan jag inte neka till att jag hade för det hade jag!
På fritiden umgicks jag väldigt mycket med kompisar, men innerst inne mådde man skit, man tröståt hela tiden.

Övervikten kom mer och mer sen den dagen jag slutade sporta då jag fortsatte att äta som jag gjorde när jag sportade!
Jag såg nog aldrig själv att jag gick upp mer och mer i vikt då jag fortsatte att låtsas vara lycklig & nöjd över mig själv!

Jag festade, umgicks med vänner, träffade killar... ja man hade hur kul som helst och levde livet!

Men jag ångrar idag att jag inte tog tag i mitt liv tidigare!

Jag har testat det mesta för att gå ner i vikt, olika dieter, viktväktarna m.m
Visst har man gått ner i vikt men man har gått upp det ganska fort igen, så jag bestämde mig för att ta tag i mitt liv och genomgå en Gastric Bypass operation!
Jag vart beviljad den ganska så fort pga. av min vikt så hösten (oktober) 2007 genomgick jag operationen och rasade 70 kg det första året.
Vart även gravid 11 månader efter min operation (2008), och det kom som en CHOCK eftersom jag innan min operation inte kunde bli med barn men vart även en STOR LYCKA!
Jag gick upp 12 kg i vikt 1.a graviditeten men gick ner 25 kg efter förlossningen då jag mådde så dåligt efter, kunde inte äta någonting på 2 veckor, hade så ont där magsäcken sitter!
2010 vart jag gravid igen (planerad) och då gick jag upp 15 kg men har nu svårare att gå ner i vikt.
Jag rasade 10 kg direkt efter 2.a graviditeten!

Min vikt går upp och ner hela tiden nu, känns som en jäkla jojjo! :)
Men min dag kommer då jag kan känna mig riktigt stolt & nöjd över mig själv!
Hoppas bara att jag kommer få genomgå operationen då dom tar bort löst skinn, och jag hoppas nu 2012 när jag ska på sista kontrollen efter operationen att dom har fått in en läkare som kommer operera bort löst skinn m.m!

Så länge jag har detta lösa skinnet kvar på min kropp så kommer det sitta i psyket.
Det kommer svackor då jag går in i en riktig depression och mår allmänt skit, tårarna kommer och jag vill bara försvinna från denna planet!

Men jag gör allt för att försöka visa för mina barn att jag inte är ledsen utan försöker vara lycklig & glad i deras sällskap!
Men det är inte alltid så lätt.
Liam har sett mig ledsen ett antal gånger och han förstår ju när mamma är ledsen och inte mår bra!
Då får man världens kramar & pussar så ska han krypa upp i famnen och gosa ner sig!
Linus är ju så liten så han förstår ju inte ännu! :)

Nått jag avskyr är att visa hur jag mår inför mina barn, speciellt för Liam då ha verkligen förstår!

Nä, jag ska va stolt över mig själv!
Försöker intala mig det varje dag... jag tränar och tränar, bygger muskler, försöker gå ner i vikt!
Även om jag inte går ner så enormt i vikt så minskar jag iaf. runt midjan... och det är ju huvudsaken! :)
Däremot blir det bara mer och mer löst skinn som dallrar så jag håller mina tummar & tår att jag får genomgå operationen och ta bort skinn! :)
Är bara magen (buken) jag lider av detta lösa skinn och där det är svårast att göra sig av med det!
Armarna kan man träna bort, även om det kan ta lite tid! :)

Nu har jag skrivit av mig lite iaf. så nu ska jag faktiskt ta och lägga mig för att ta mig upp imorgon bitti & lämna Liam på dagis och dra iväg och träna lite! :)
Sen blir det att fortsätta fixa till header & resten av bloggen! :)

KOM IHÅG ATT DET BARA ÄR ATT FRÅGA OM DET ÄR NÅGONTING NI UNDRAR ÖVER, SEN SKULLE DET VA KUL ATT VETA VILKA SOM LÄSER MIN BLOGG... SÅ SLÄNG GÄRNA IN EN KOMMENTAR! :)

Godnatt & Sov så gott!



Kommentarer
Sara- Mamma till Yrla och Noel

ja har med hoppat trampolin, frisksportarna hette de där ja va med :)

2011-08-30 @ 09:11:06
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/
night

följer din blogg mer lr mindre varje dag, ibland mer ibland mindre, det är en fröjd att läsa vilken lycka o glädje du o din familj kan sprida o ge!, ni ger oerhört mkt så fortsätt med det, o det är så otroligt att läsa o det gör så gott i hjärtat att Läsa då du ÄR dig själv, You Go Girl!!! (inte alla som kan o är det) Må gott!

2011-08-30 @ 23:37:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0