Kväll & morgonpromenad!


Igårkväll tog jag med mig Anki & hunden Ozzy på en liten promenad, det vart en promenad på 43 minuter och vart totalt 3,29km vi gick och vi brände 180 kalorier! :)

Nu idag på morgonen kände jag för att gå ut och gå igen, så härligt med morgon & kvällspromenader så idag tog jag spåret på 5 km och det vart totalt en promenad på 1 timme & 3 minuter och gick sammanlagt 5,97km och brände 329 kalorier! :)

Så jäkla skönt att ha kommit igång med promenader, sen att man ser resultat på vågen är ju ännu skönare! :)

Jag gick ju upp lite när vi var nere hos mamma/mormor & pappa/morfar och sjävlklart fick jag grymt dåligt samvete att jag inte rörde på mig varje dag där nere!
Visst vi var ute och busade med Liam men det är inte samma sak! :)

Så nu är det promenader varje dag som gäller, kommer nog bli mycket morgonpromenader varje dag sen om man går ut och går med barnen på dagen är ju bara ett STORT + men då det tar längre tid och inte blir lika långt eftersom Liam hellre vill gå själv än att sitta i vagnen! :)

Men man bränner ju kalorier ändå, härligt med sommar! :)

Måste även börja gå på gymmet, men det kommer nog bli mycket mer gymmande för min del när vintern kommer!
Men jag ska även köra lite på gymmet då och då nu också! :)
Skönt att sätta sig på träningscykeln, roddmaskinen, crosstrainern och sen även köra styrketräning! :)


Lite senare idag ska jag cykla iväg och hämta ut vårat nya objektiv m. tillbehör till våran systemkamera så där bränner man lite också!
Och ikväll blir det 5 km rundan igen, sen får vi se om Anki följer med annars tar jag bara hunden Ozzy med mig! :)


Nu ska jag inta en härlig frukost som består av 1 kokt ägg, 1 avokado och keso! :)
Det är smaskens det...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0