Vilken dröm...


Man får väl hoppas på att den inte blir sann! :)
Men den var så sjukt verklig...

Det gick jättefort när jag födde Liam, och enligt min BM verkar jag vara en person som öppnar mig utan att veta om det!
Vattnet gick på morgonen vid 05 men fick aldrig några värkar eller kände av någonting, men när vi kom in till förlossningen så var jag öppen 5 cm, fick CTG kurvan på och nästa gång dom kollade var jag öppen 7 cm så var bara in på förlossningen och krysta på! :)
Efter första krystvärken så tog det 7 minuter så var Liam ute! ♥
Men det kan ju som sagt va annorlunda denna graviditet, men jag ska ju va förberädd!

Min dröm:

Jag drömde som sagt att våran BM hade gett oss papprena som vi har till taxin när det är dax att åka in.
Vattnet gick på morgonkvisten och vi ringde till taxi men dom tog sådan tid på sig innan dom kom och vi stod nere i våran hall och väntade!
Till slut så tröck det på nå fruktansvärt och jag fick världens värkar så jag låg på golvet och krystade och skrek av smärta!

Folk hörde mig skrika av smärta så dom kom ju och kollade vad det var, både barn och vuxna!
Tillslut så kom även Anki in och hon ringde ambulansen på en gång!
Ambulansen kom i full kareta men då var det redan försent! :)

Thomas fick förlösa mig nere i hallen och våran underbara solstråle låg i Thomas famn inlindad i en mjuk härlig pläd/filt när ambulanspersonalen kom!!!

Vi fick åka in till BB och väga, mäta våran nyfödda solstråle sen vart vi kvar där över natten för prover m.m!


Detta var en sådan sjuk dröm och det är INTE första gången jag drömmer sådana här drömmar!
Jag hoppas verkligen att det inte ska gå lika fort denna förlossning som det gjorde med Liam och jag hoppas verkligen att jag även kommer känna av värkar och när det är dax! :)

Vi längtar så sjukt mycket efter lilla pyret i magen! ♥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0