Tankar, tankar, tankar...


Jag AVSKYR verkligen dessa tankar!
Man mår ju inte bättre av att man gör allt för att `´Lillen`´ ska växa på sig, jag äter & äter, tar både min medicin & vitaminer, dricker... ja, jag gör som sagt allt som man ska göra men inte vill `´Lillen`´ växa fortare!
Jag som verkligen hade hoppats på att denna lilla krabaten skulle va större än vad Liam var när han kom ut till världen!
Men vi får la se när det väl är dags, jag hoppas verkligen den kommer växa på sig de sista veckorna som är kvar nu!

Jag vill verkligen inte att förlossningen ska gå fortare än vad den gjorde med Liam...
Vattnet gick på morgonan strax efter 05 men hade inga värkar eller någonting så dom trodde vi skulle få åka hem igen!
Vi kom in till förlossningen vid strax efter 9 på morgonen (skulle egentligen på TUL den dagen) fick lägga mig och få CTG kurvan och då började först små lätta värkar komma som sedan vart starkare & starkare, läkaren kommer in och konstaterar att jag var öppen 5 cm så var bara in på förlossningsrummet!
Väl där inne så avtog värkarna lite granna så vi tänkte att vi skulle vila lite granna, men det var ju ingen idé för värkarna kom tillbaks och när älsk skulle lägga sig på sängen så mota dom bort honom för jag skulle över dit...
Det var dags!

Vi hörde BM säga: Åhh nej varför just nu! (Det var tydligen kaos på förlossningen) HaHa
Jag han knappast få lustgast men som tur var så fick jag den till slut! :)
Efter 1.a krystvärken så tog det 7 minuter sen var våran vackra lilla prins ute, 2890 g & 50 cm!

Det var den lyckligaste dagen i mitt liv! ♥

Man han inte ens med, från första krystvärken så var han ute på 7 minuter det gick sjukt fort... och jag skulle hellre vilja uppleva att ligga där ett tag och känna av hur det verkligen är!
Fast det återstår att se det också! :)

Sen får vi se vad våran BM kommer säga när vi ska dit den 13.e April igen, det känns faktiskt rätt skönt att gå på kontroller tätare hos henne nu sen vi var inne på TUL och jag låg på understa sträcket från där man får ligga!
Hmm.. känns riktigt jobbigt detta!

Jag har inte heller någon speciell gravidmage, men de hade jag inte heller med Liam men han kom ut frisk och kry ändå! :)
Nä, man får som sagt hoppas på det bästa och försöka tänka positivt... men det är inte lätt alla gångerna!
Jag har inga som helst problem med graviditeten, jag mår hur bra som helst!
Ända var i början att jag var trött m.m men inga speciella smärtor, eller har ont!

Jag lär ju få åka in på fler TUL nu... och även det känns jobbigt men samtidigt skönt för då ser man ju verkligen att `´Lillen`´ vuxit på sig lite eller om h*n inte har gjort det!
Sen får man se vad dom säger också, när jag väntade Liam satte dom ett datum och kom han inte ut till det så skulle dom sätta igång mig!
Men som tur så kom han ut självmant precis på den dagen dom annars skulle sätta igång mig på,
den 30.e Juni 2009! ♥

Ibland vill man bara börja gråta när man får dessa tankar... jag sitter uppe nu och har vart uppe ett tag för att jag inte kan sova utan bara tänker hela tiden!
Varför ska det vara så?!?!
Jag känner ju `´Lillen`´ då och då, men tycker det var mycket mer förut då jag tom. fick ont när h*n sparkade/buffade runt!
Nu är det inte alls samma sak eller känsla...

Aja, bara gilla läget och se hur allting slutar... ska nog bli bra i slutändan!

Orkar inte skriva mer...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0