MVC V.34 (33+5)


Idag var det dax att åka till MVC igen för mätning, lyssna på bebis och lite prat! :)
Känns faktiskt väldigt skönt att åka på kontroller lite tätare nu hos våran BM... som det ser ut just nu så slipper jag åka in på läkarbesök och det är väldigt skönt! :)

Sist jag var på MVC var för 2 veckor sedan i v. 31+5 och då såg det ut såhär:

♦ Hade gått upp 9 kg
♦ Sf måttet låg på 30
♦ Bebis hjärtljud låg på 144 slag/min
♦ Blodtrycket var lågt



Idag såg det lite bättre ut: V. 33+5

♦ Jag har gått upp 10 kg sammanlagt så 1 kg på 2 veckor
♦ SF måttet var idag 33
♦ Bebis hjärtljud var 148 slag/min
♦ Blodtrycket var 105/60
♦ Blodsockret var lite lågt - 3,6


Annars så såg det väldigt bra ut, och det känns kanon!

Vi gjorde även ett ultraljud för att se att bebisen låg med huvudet neråt och det gjortde h*n...
Fast det visste vi ju redan sen innan då h*n legat med huvudet neråt ett bra tag men våran BM ville se det själv!
Så idag fick vi se bebis igen! ♥
Man såg inte sådär jättebra som man gör på riktigt UL men ändå! :)


Vi ska tillbaks till MVC om 2 veckor och då är jag i v. 35+5 (Onsdag den 11.e Maj).´
Då ska vi även göra en sammanställning som hon ska skicka in till förlossningen m.m så det kommer ta lite längre tid den gången! :)
Men skönt att få det gjort!

Det är så skönt att prata med våran BM, hon är så förstående och verkligen bryr sig och tar mig på allvar! :)
Man kan nog inte få någon bättre BM!

Hon vi hade när vi bodde i Södertälje var ett totalt katastroffall... haha

Så det var dagens händelse! :)

Nu blir det mys med min lilla vilde och börja förbereda lite middag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0