MVC besök v. 31+5


Besöket gick bra, vi pratade en massa om förlossningen och lite annat! :)
Eftersom det gick så fort med Liam och jag inte hade några värkar när vattnet gick, sen att jag var öppen hela 5 cm när jag kom in till BB så vart det mycket prat om just det och hur vi ska göra denna gången!
Är så skönt att prata ut med våran BM, man har ju mycket tankar och så sen att man är rädd att det ska gå lika fort som det gjorde när Liam kom till världen!
Men det återstår att se när den dagen kommer! :)


Sen hade jag ju skrivit innan att denna lilla krabaten i magen låg på -6% när vi var på TUL och det stämmer inte utan fick reda på idag att den låg på -16,6% och det är en stor skillnad! :)
Däremot så såg allt annat kanon ut på TUL! :)
Man får ju ligga där men dom ska ha koll på mig nu så jag inte gå på ännu mer -% för då kommer dom välja att plocka ut den lille pga. att den inte får i sig tillräckligt med näring!
Går det till -25% så kommer dom ta ut den!


• Jag har iaf. gått upp 9 kg sen jag skrevs in och det är ju positivt, sist jag var på MVC besök hade jag endast gått upp endast 0,9 kg och denna gången hade jag gått upp 2 kg sen jag var där sist! :)
SF måttet ligger på 30 nu så hade ökat 2 cm sen sist, så lillen växer ju lite iaf.
Bebisens hjärtljud låg på 144 slag i minuten! :)
Blodtrycket var fortfarande lågt, men det gjorde ingenting så länge jag mådde bra!


Ska tillbaks till BM om 2 veckor (27/4) på kontroll igen!
Så nu känns det väldigt skönt att få komma på kontroller hos henne, och hoppas jag slipper sjukhuset!
Däremot så får vi se hur lillen växer till nästa gång, då hon ska ha koll på mig nu annars blir det att åka in på TUL igen!


Ja det är väl det jag har att skriva om just detta MVC besöket! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0