Banan/Choklad tårta

Detta behövs:

  • Chokladbottnar (finns att köpa på ica) Går nog att köra med vanliga bottnar också, blir nog lika gott! :)
  • 2 st stora bananer som man mosar
  • 2-3 st bananer att garnera tårtan med
  • Choklad mousse
  • Vaniljkräm
  • Maränger
När jag gör tårtan så använder jag mig av att göra vaniljkräm med 2 dl mjölk & 5 msk marsan pulver!

  • Första botten lägger jag Choklad moussen
  • Andra lagret lägger jag först på mosade bananerna sen på dom smular jag sönder 4-6 st maränger och ovanpå det så lägger jag vaniljkrämen! Brer ut krämen med en gaffel (gör inget om det blandas runt lite med mosade bananerna & marängen)
  • På toppen så täcker jag med grädde och garnerad med bananskivor & maränger!
En mycket enkel och smakrik tårta! :)

Receptet har jag hittat på Anna Book´s blogg! :)


Kommentarer
Beatrice, mamma till Devin

Åh, mums! Detta måste jag testa nån dag, trots att det inte är någons födelsedag på länge ;)

2010-09-21 @ 21:04:50
URL: http://beabus87.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0