Dagis!

Från och med den 18.e Oktober så ska Liam börja gå på dagis 15 timmar i veckan! :)
Fick idag en platserbjudande vi tackade ja till...
Känns riktigt bra men samtidigt känns det lite skrämmande att lämna han på dagis!
Jag har aldrig vart så mycket för dagis, men det ska nog gå bra och han kommer nog ha det jättekul! :)

Så han ska få gå på dagis Måndagar, Tisdagar & Onsdagar 5 timmar om dagen!
Eftersom jag inte jobbar så blir det 15 timmar i veckan.
Fattar inte mycket om det här med dagis och regler och skit...
Skulle behöva ringa ner och prata med dom, eftersom Thomas har jobb och jobbar heltid!
Men jag vette fan! HaHa
Svårt detta tycker jag!

Men nu är det iaf. klart att han ska börja på dagis så får se hur det blir med den saken!


Kommentarer
Jenny

Om ja inte minns fel så spelar de ingen roll om pappan till barnet jobbar eller inte så länge du inte jobbar också. Då har barnet bara rätt att vara på dagis 15 timmar i veckan. Skulle du däremot börja plugga, ha praktik eller jobba så skulle han få va längre på dagis. De skulle inte vart någon skillnad om pappan var arbetslös o hemma om dagarna o du jobbade.

2010-10-05 @ 13:32:16
URL: http://jenny84.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0