Varför?!?!?

Varför ska det vara så fruktansvärt svårt att få lilleman att somna på kvällarna?!?!?
Känns som man inte har nån ensamtid alls, han ska vara med överallt.
Det är iofs. väldigt kul men man behöver lite ensamtid också.
Men fortfarande är min stora fråga: Varför vägrar han att sova tidigt på kvällarna?
Spelar ingen roll hur trött han än är, han vägrar sova... gör allt för att hålla sig vaken!
Spelar ingen roll hur mycket vi försöker, han blir tillslut helt hysterisk.
Och jag kan bara inte låta han ligga i sin säng och vara ledsen, det går bara inte.
Oftast så somnar han efter han fått "skrika" och va lite ledsen, men många gånger vägrar han.
Det gör så ont i mitt hjärta att höra han vara ledsen.

Jag vet att Liam saknar sin pappa som börjat jobba kväll/natt igen (efter 7 veckors pappaledighet), men det är ingenting jag kan skylla på att han inte sover på kvällen!
Var likadant igår, men när Thomas kom hem så vart Liam helt annorluna...
"Åhh min pappa är hemma" Det var ungefär så som han saknat honom hela dagen!
Liam sken upp som en sol så fort han fick se sin pappa! ♥

Ibland känner jag mig som en VÄRLDELÖS mamma som inte kan få sin son att somna på kvällarna...
Men jag vet att jag INTE är en världelös mamma, många som säger att jag är en underbar mamma som tar han om min son likaså att Thomas är en underbar pappa! ♥
Många sänger att Thomas ♥ är mycket gladar nu sen Liam kom till! :)
Och det kan jag faktiskt hålla med dom om!
Älskar dig gubben! ♥
Är glad du... bara du är just MIN! ♥

Sen vet jag att jag INTE ÄR ensam om att inte kunna få mitt barn att somna, vissa barn vägrar, vissa blir som nattugglor, vissa funkar det kanon att somna tidigt... ja alla barn är olika precis som oss vuxna.

Önskar han kunde komma in i en bra rutin... så man själv som mamma kan få lite ensamtid och inte känna sig helt trött på kvällarna och inte orka med någonting på dagarna.

Det ska bli ändring på detta... jag kommer INTE GE UPP!
Vill att min son ska ha det bra och absolut få en bra sömn!
Liam är det bästa som hänt oss!

♥ Älskar dig Liam över allt annat! ♥


Kommentarer
Lucia

Jag hade det samma sak tills allt vände förra veckan. Annabelle vaknade vid 10 tiden och somnade inte förens 22.00 på kvällen. Visst var det skit jobbigt men jag försökte verkligen med allt trodde jag.



Allt vände när jag började väcka henne 08.00 på morgonen och la mig bredvid henne vid 20.00 igen för att få henne att somna om. Hon vägrade somna om själv till en början fast hon var döds trött men nu går det bra när hon fattat att det är dags att sova...!



Hoppas det löser sig för er =)

Och riktigt söt pojk har ni !



Kram

2010-01-14 @ 00:01:20
URL: http://prinsessbell.blogg.se/
johanna welin

ingen mamma är värdelös, och du är hur gullig och omtänksam som helst som tom. bloggar om din son och beskriver hur mycket du älskar honom. Du får låta han vara med i ditt knä när du sitter och tittar på tv, då underhålls de och somnar :) lycka till!

2010-01-14 @ 01:01:20
URL: http://johannawelin.blogg.se/
sara

Yrla va lika dan förut. då började jamed att vi tog kvälls bad varje kväll (med mycket badolja i vattnet så hon inte torkar ut) då blir dom ju mer trötta. sen la ja henne i hennes säng så börja hon skrika gick ja in gav nappen osv, så höll ja på VARJE kväll tills de sakta men säkert började lugna sej å hon faktiskt somnade. nu somnar hon runt 20-21 på kvällarna är ju enstaka gånger hon vägrar sova men mäst om hon har ont nån stans då. hoppas de fixar sej kram

2010-01-14 @ 10:26:25
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0